Helgen

Publicerad 2009-11-24 16:11:51 i Allmänt

Börjar väl med fredagen. Dans som vanligt för Jennifer, jag och Hampus pasade på att handla lite till helgen. Skulle åkt och storhhandlat på förmiddagen men haft så ont i nacke och rygg så jag fått massa domningar i armar och händer. Försöker bara ta det lugnt nu på dagarna så det kanske blir bättre någon gång. Efter dansen åkte vi hem, jag fixade middag och sen kom Sofie över och åt med barnen. Jag ochMagnus skulle bort på kvällen så Sofie kom och var barnvkat. Tack så jätte mycket för all hjläp Sofie.
Jag, Magnus, Nilla och Cales var bjudna på middag hemma hos min pappa och Annelie. Oscar fick också följa med, bara stora barnen som var hemma. Vi blev bjudna på jätte god mat och blev kvar ganska länge. var iallfall en väldigt trevlig kväll.
Har för mig att vi kom hem vid ca. 01, trötta och ville gärna komma i säng. Pratade lite med Sofie och allt hade gått bra under kvällen. Magnus gick in i vårat sovrum där Jennifer somnat och skulle bära över henne till sin säng, då märkte han att hon hade kissat på sig. Kul avslutning på kvällen. Hon hade bara legat på Magnus sida så jag kunde bädda om och lägga mig och sova, Magnus fick ta soffan.

Lördag
Vi åkte till Täby, lämnade av Jennifer hos min mormor som hade pysselhelg för alla barnen.
Jag, Magnus och Hampus gick till Täby centrum en stund och tittade lite på julklappar, köpte vintervantar till Jennifer och så fick hon ett par byxor. Sen gick vi tillbaka till min mormor och så fick vi lite lunch. Blev kvar där ett tag och hjälpte Jenniferlite med julpyslandet.
Vid 16.30 var det dags att åka in till stan, vi skulle till Stadion och titta på snowboard och skidfinalerna i LG Winter Jam. Det var roligt att komma iväg på det, men usch vad mycke man längtade tillbaka till Åre näe man såg dom åka. Hann träffa Emelie nån minut, hon hade fult upp. Vi får väl träffas i jul igen då hon kommer hem.
Tog lite bilder men sitter vid fel dator nu så dom kommer senare.
Åkte hem vid 19.30 och kom då på att klockan var ganska så mycket och att jag och Magnus inte ätit någon middag. Barnen fick korv med bröd på stadion iallfall. Stannade till i Sigma och bestälde pizzor, åkte hem och packade ur bilen sen gick Magnus tillbaka till sigma och hämtade pizzorna. Vi var hemma lagom för att se på robinsson. Så det blev en kväll i soffan framför tv:n med pizza, skön avslutning på dagen faktiskt.

Söndag
Jag och Jennifer åkte ganska tidigt till min mormor igen, pysslade hela dagen.
Nu har vi massor av tomtar, grisar, snögubbar m.m. Jennifer har hunnit slå in en hel del paket redan.
Nästa helg ska vi pyssla i bollstanäs församlingshem med Nilla och Alva och så har vi köpt lite pyssel på panduro och barnenshus. Jenniferälskar att pyssla, kan sitta jätte länge med sånt. Så det blir väl en hel del hemma gjorda julklappar i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela