Jennifer

Publicerad 2009-11-19 16:41:35 i Allmänt

Jennifer är så duktig, vi var precis och tittade på allt hon har gjort under hösten på dagis.
De har hunnit med en hel del, men Jennifer är väldigt besviken över att hon inte får göra allt som 5 åringarna.
Alla kompisar hon har haft sen hon började där är ju 5 år så det är väl dubbelt så tråkigt att vaken få följa med på allt de gör och att inte få leka med sina "gamla" kompisar. Även hennes fröken sa idag att de är lite synd då hon egentligen passar mer in i 5 års gruppen än 3-4 års gruppen. Eftersom hon är född i januari så är hon närmare 5 åringarna åldermässigt än många i 3-4 års gruppen.
Vi bokade in utvecklingssamtal nästa vecka, får väl kolla lite med dom då om hon får vara lite med 5 åringarna kanske. Hon kommer ofta hem och är besviken för att hon inte får göra något roligt på dagis. Vet att hon ibland har fått hänge med 5 åringarna när de haft mindre grupper och då har hon varit så glad.

Nu ska det bli matlagning, falukorv och potatismos. Har ingen ork att komma på något roligare och dessutom så älskar barnen falukorv.

Ska försöka komma fram till någon bra plan för helgen också.
Min mormor ska ha pysselhelg, brukar varje år bjuda hem barnbarnen, Jennifer och mina kusiners kusin som är som Jennifer. De brukar vara väldigt uppskattat så Jennifer ser verkligen fram emot helgen.
Det brukar vara 1 dag med pyssel och då sitter de verkligen hela dagen men i år så blir det både lördag och söndag så får barnen komma och gå som dom vill. Var så svårt att få ihop en dag annars då alla kunde.
Jag tänkte att jag skulle pyssla lite med Jennifer på söndag för då har vi ingenting annat inbokat (än så länge).
På lördag så är det WinterJam på stadion, skid och snowboard tävling. Skulle vara väldigt roligt att åka in till stan och titta. Så vi får väl se hur vi lägger upp planerna för lördagen, tror iallfall att Jennifer gärna vill fälja med dit och titta.
Emelie pluggar i Åre, en eventutbildning och just nu så har hon praktik här i stockholm och då är hon på det företaget som håller i arrangemanget på lördag. Hon har haft så fullt upp sista veckan så vi kommer inte hinna ses något innan det är dags för henne att åka tillbaka till Åre på måndag. Så tar vi oss in till stadion så får jag även hälsa på Emelie så det skulle ju vara trevligt.

Imorgon blir det iallfall att åka och stor handla innan barnen ska hämtas.
Sen ska vi hem till min pappa och Annelie på kvällen tillsammans med Nilla och Claes och äta middag. Ska bli jätte trevligt.

Nu är det dags att börja med middagen, Hampus börjar redan bli riktigt trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela