Så förbannad

Publicerad 2009-11-03 13:12:21 i Allmänt

Fick hem brev från kommunen idag angående dispans för barnen.
De får gå 30/h vecka fram till den 15 november då min sjuersättning går ut för att övergå i rehabiliterings ersättning. Fortfarande hendlar det om 100%, jag har 0 % i arbetsförmåga och ska arbetsträna på 25% för att så småning om kunna gå upp till 50%.
Förutsättningen att jag ska klara av arbetsträningen är att jag sattsar på rehebiliteringen. Jag måste träna flera gånger i veckan, även besök hos sjukgymnast, personlig tränare och det kommer väl bli en del möten med läkare, arbetsförmedling och försäkringskassan.
Hon som bestämmer på kommunen om barnens tid på förkolan har bestämt att barnen endast får gå de timmar jag arbetstränar inkl. restid.
Hon bad mig skicka in sjukintyg, utdrag ur journalen från min utredning på sophia hemmet och även skriva ner magnus arbetstider. Jag undrar om hon ens har läst mitt sjukinty (annat än vilket datum som står) och mina journaler. Det står klart och tydligt att jag ska arbetsträna på låg nivå för att ha ork och tid att genomföra den träning som jag behöver. Om jag inte tränar så kommer värken förmodligen bli ännu värre men om jag tränar så kan det förhoppningsvis stanna på den nivån det är i dag.
Har skrivit ett långt mail till min läkare på spine center idag, hoppas att hon kan hjälpa mig med ett intyg.
Orkar verkligen inte med det här längre, jag vägrar ringa ett till telefonsamtal till hon på kommunen.
Jag kände mig pigg och glad, hade inte allt för ont i nacken, massa planer för dagen så kom det där brevet och förstörde allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela