Städa

Publicerad 2009-11-13 23:38:06 i Allmänt

Så gick hellt plötsligt ytterligare en vecka.
Har inte gjort något specielt men endå så går tiden så fort.
Har sattsat på att komma igång med träningen igen efter ett par tröga veckor, hyfsat resultat.
Var på ett nytt pass, Afro power dance, jätte roligt men otroligt jobbigt. Hade träningsvärk flera dagar efter.
Kändes illafall väldigt bra, tur att jag har dansen i grunden för min träning, märker av det i de flesta pass jag går på. en del har ju verkligen ingen känsla för musiken och då går det bara inte. Fick en del kommentarer från några andra på Afro passet att jag var väldigt bra och det syntes att jag hade dansat innan :-) Det kändes väldigt skönt att höra då jag själv tyckte att jag var jätte stel och klumpig.
Dagen efter, i tisdags så var jag på ett Step up pass. Behöver jag tillägga att min träningsvärk inte blev bättre efter det.... Kunde knapt gå under onsdagen, och i vaderna kändes det även under hela torsdagen.

I tisdags så var vi iväg och vaccinerade oss, har tvekat väldigt mycket om vi ska göra det.
Då det inte var klart om Hampus skulle få vaccineras så kände vi att vi iallfall ska göra vad vi kan för att fösöka hålla honom frisk (och oss själva såklart också). På bvc så veccinerade de barn och medföljande föräldrar så det var ju perfekt, annars hade jag och magnus fått vänta ytterligare ett par veckor.
Kändes som att om vi nu ska vaccineras så är det lika bra att göra det med en gång, det tar ju endå nån vecka innan vacinet hjälper.
De hade inga bedövningsplåster på bvc, till min stora besvikelse. Lyckades iallfall klara av att ta sprutan men det var inte lätt. Blev helt skakis efteråt, det gjorde faktiskt inte ont men jag hade ju gått och spänt mig hela dagen. Är så fruktansvärt sprut rädd.
När vi var färdiga gick Magnus med barnen ut i lek/vänt rummet på bvc och jag fick dätta mig i korridoren i en soffa och så kom sköterskan med vatten och pepparkaka till mig.
Jennifer var jätte duktig, sa inte ett ord, tyckte inte att det gjorde ont och verkade inte vara det minsta rädd.
Jag och Magnus har haft ont i armen, typ träningsvärk men Jennifer har inte känt någonting.

I går så var jag hos sjukgymnasten, behövde lite hjälp med några funderingar kring träningen.
Fick även plats i en vattengympa grupp 1 gång i veckan, känns jätte bra.

Nu ska jag återgå till städningen/packningen så vi kan bli färdiga och komma i säng snart.
Imorgon ska vi först på Oscars dop sen hem och packa färdigt. Vid 17 tiden kommer mamma hit och sen åker jag och Magnus iväg. Ska på Åbo kryssning lördag - söndag. Ska bli jätte härligt att åka iväg bara vi två.
Mamma tar hand om barnen till söndag morgon sen kommer Sofie hit (hon är på båten nu fredag-lördag som vi ska åka med sen) och tar hand om hampus och Jennifer på söndag eftermiddag. Jennifer ska följa med min mamma först och få träffa mostrarna ett tag på dagen.

Skriver mer när vi kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela