Steninge slott

Publicerad 2009-11-25 22:06:40 i Allmänt

Idag har det varit fult svhema hela dagen.
Var iväg och storhandlade på förmiddagen. Vi ska ha middags gäster på fredag så det blev lite gott till fredagen, en del basvaror till kommande veckan och så passade jag på att stor shoppa julgodis ingredienser.
Så nu har vi hela skafferiet fult med blockchoklad av alla möjliga slag, hackade nötter, strössel, nougat, sirap till knäck och kola m.m. Köpte jäst till lussebullar, men glömde saffran när jag kom till kassan.
Var sedan iväg och klipte mig, var verkligen på tiden.
Åkte en snabb sväng till Täby C. skulle lämna tillbaka en tröja och köpa tomtekläder till Hampus.
Blev även ett varis mjukt paket var till barnen som vi ska lägga i julstrumpan.
Vid 14.45 hämtade jag barnen och så åkte vi till steninge slott. Hade lästa att på onsdags eftermiddagar så får barnen färga ljus från steninges egna ljusstöpning. Jennifer tyckte att det var väldigt spännande och var väldigt nöjd över resultatet.
Vi tittade lite i outletshoppen men hittade inget specielt, tyvärr. Gick upp på övervåningen och kikade på julmarknanden. Var inte så väldigt mycket men vi hittade lite goda delikatesser som vi fick provsmaka och så köpte vi hem lite gott också.
Magnus hoppar trampolin på onsdagkvällar så jag och Jennifer har suttit och tittat på sällskapsresan tills hon somnade.


Jennifer visar upp sina ljus

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela