Irriterad

Publicerad 2009-10-19 11:20:57 i Allmänt

Kände att jag bara måste få avreagra mig lite.
Känner mig fruktansvärt irriterad just nu och för tillfället kan jag inte gör något åt det.
I torsdags så var jag på avslutningssamtal på Sophiahemmet och träffade även min handläggare från FK där.
Alla var överrens om att jag inte har någon arbetsförmåga i nu läget, så jag är nu sjukskriven på 100%
Läkaren som skulle skriva sjukintyget var min läkare på spinecenter så det blev då lite fördröjning och hon ringde mig imorse och sa att hon skickat sjukintyg till mig idag. Så förhoppningsvis får jag det med posten imorgon.
Då komunen inte har något sjukintyg och jag inte jobbar så får barnen bara gå 15 timmar i veckan på dagis.
Jag har fruktansvärt ont och barnen vill inte vara stilla, de behöver ju sysselsättas och jag har verkligen ingen ork. Behöver få förläng dispaans men nu så måste jag helt plötsligt ansöka om allt från början, kontakta rektorn för enheten och begära blanketter, förskolan ska göra en egen utredning och sedan ska allt till komunen och sedan genomgå en utvärdering. efter det ska det tillbaka till förskolan och då förhoppningsvis så får barnen mer timmar. Det här kan ta någon vecka om vi har tur och inget behöver kompliteras.
JAg försökte förklara att jag som sjukskriven på 100% inte har rätt till ersättning om barnen är hemma med mig men det fick jag ett snabt svar på att den frågan angår inte komunen.
Så det är upp till oss att fixa barntillsyn så jag kan få sjukersättning.
Var så arg när jag hade pratat med komunen så jag ringde FK.
Min handläggare förstod inte hur de kan neka barnomsorg när jag är sjukskriven, hon skulle ringa upp komunen och berätta hur det är för min del. Min läkare blev också upprörd, funderar på om jag ska ringa henne med.
Ska gå till dagis när Magnus kommer hem och prata med dom.
Det här är verkligen inte vad jag har ust med just nu, jag har jätte ont, är trött och behöver träna.
Får dåligt samvete över att jag inte orkar göra något roligt med barnen och dessutom så frågar Jennifer hela tiden varför hon inte får vara på dagis och leka med sina kompisar.
Hoppas att FK får tag på komunen och att sjukintyget kommer imorgon för utan sjukintyg kan jag inte göra nåt.


Återkommer lite senare då jag är på bättre humör

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-10-19 23:16:16

Helt sjukt!!! När jag pratade med kommun för ett tag sedan ang. min sjukskrivning så var det inga problem. Vet fler som är sjukskrivna 100% som har barnen på dagis mer än 15 timmar. Stå på dig!!!

Vet att det är jobbigt, men du har rätt!



Kram

Postat av: Jenni

Publicerad 2009-10-22 22:22:05

Tänk att man ska vara frisk för att orka vara sjuk!!! Fan vad arg jag blir bläääää Stå på dig gumman och glöm inte att fråga om hjälp ibland för att orka med så massor med kramar på er

Postat av: nettan

Publicerad 2009-10-23 09:57:18

Blir så arg då det tidigare varit så enkelt, hon har varit så tillmötesgående och nu så ska det vara så himla svårt helt plötsligt.

Verkar iallfall som om det hjälpte att FK ringde.

Så det känns som om det är på väg att lösas nu, så nu kan vi lägga det bakom oss för ett tag.

Hon har också meddelat att hon skulle uppskatta om vi inte kom dit personligen :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela