Äntligen helg

Publicerad 2010-02-13 14:03:12 i Allmänt

Sovmorgon imorse, jätte skönt.
Upp och åt frukost vid 9.45 sen gjorde vi oss iordning för att ta oss ut till pulkabacken.
Hampus åkte pulka och Jennifer åkte snow racer och slalom. Hon åkte jätte bra på skidorna idag, kan verkligen hålla balansen. Blir verkligen sugen på att åka på skidsemester.

Igår kom mormor över och skulle göra slingor på mig, hon hade med sig Jessica också som hade ont i huvudet så hon inte orkade vara i skolan. Jessica följde med och hämtade barnen på dagis, det var väldigt uppskattat.
Hampus hade gjort ett jätte fint Alla hjärtans dag kort som vi fick med oss hem igår :)
Sen bar det av till dansskolan som vanligt på fredagar.
Hampus kissade på pottan för första gången igår också. Han var helt galen, skulle sitta på pottan hela tiden (då kom det inget) och sedan leka med vattnet inne i badrummet. Sen hade vi satt på Hampus blöjan igen och tyckte att det räckte så blev han helt tokig och drog i blöjan men fick inte av den. Vi tyckte att han kunde ha den på då varken jag eller Magnus hade lust att sitta inne på toa hela kvällen.
efter ett tag då Hampus hade slitit ordentligt i blöjan och var jätte arg så tog jag av den, han sprang till toa dörren som var stängd och fick inte upp den, då kissade han på golvet. Så han hade väl varit jätte kissnödig och verkligen ville gå på pottan och kissa. Men varken jag eller Magnus förstod att det var därför han var så arg, vi är ju inte vana vid att han går på pottan då han är kissnödig. Vi hjälpte han in i badrummet oc hsatte han på pottan och då kissade han lite till. Så nu börjar han bli stor och kan gå på pottan.
Vi får väl köra igång med ordentlig potträning nu.


Nu sitter vi och tittar på reprisen av OS invigningen.
Ska snart göra oss iordning och sen bär det av till Centrum för att köpa present och sedan vidare till Täby på kalas. Patrik fyller år så vi ska hem till Patrik, Carina, Ida och Emma, blir middag och tårta. Ska bli trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela