Helgen

Publicerad 2010-02-01 10:06:33 i Allmänt

Haft en lång och skön helg, inte en massa måsten utan bara tagit det lugnt.
Alla har varit friska också, jätte skönt. Emelie var hemma i helgen så jag har hunnit träffa henne lite också :) Hon var över i Torsdag och fikade på eftermiddagen och så blev dev det en till fika igår, tack så mycket.
Fredagen blev det dansskolan, en liten shopping runda i Täby C. och så lämnade vi av en present hos min mormor som fylde år.



Dagens shopping.

När vi kom hem så fixade jag lite middag till barnen, plockmat som var väldigt populärt.
Sen kom Sofie och hämtade Jennifer, de skulle ut och åka pulka. Vi la Hampus för natten och satte igång med våran middag. Sen så satt vi i lugn och ro och åt middag, precis när Let´s Dance började kom Sofie och Jennifer tillbaka. Jennifer satte sig i soffan med en gång och Sofie fick lite middag. Tänk om vi hade det så lugnt varje fredag kväll.

I lördags så hade Jennifer en kompis här hemma, jag städade och rensade ur garderober och Magnus tog Hampus med sig och åkte till sin mamma. När Magnus kom tillbaka så hade jag tänkt att åka och träna men då kände jag att det var väl lika bra att fortsätta med städningen, det jobbigaste tycker jag är att komma igång. Så det blev lite rensning i garderober och många påsar med sopor.
I veckan så måste vi ner i källaren också och rensa ur de vi behöver fram till hösten, förråden töms på måndag.
Lördagkvällen blev det plockmat framför tv:n och Robinson finalen.

   

Igår åkte jag och Jennifer till Täby C. Vi träffade Emelie och gick och fikade, tack så jätte mycket. Sen gick jag och Jennifer på Bio, vi såg Det regnar köttbullar. Efter filmen så åkte vi hem, jag lämnade av Jennifer och så åkte jag och tränade. Var jätte skönt att komma iväg en sväng till gymmet, kände att jag verkligen behövde det.
Magnus hade redan middagen färdig när jag kom hem så vi åt en tidig middag, som var jätte god.
Sen gick jag och la mig och vilade, hade jätte ont i nacken, förmodligen efter lördagens städande. När barnen lagt sig så hyrde vi en film på nätet och tittade på Johan Falk. Vi har ju följt Johan Falk på 4:an nu och så idag visade de Wallander? De sa att de skulle sända Johan Falk i 6 veckor men de har bara varit 3 veckor. Hyrde ialflall 4:an och den var bra, synd bara att vi måste hyra via laptopen som har HDMI. Inte lika bra bredband på den datorn som på stationära.

Idag så ska jag till Bromma flygplats för min första dag på arbetsträningen, äntligen :)
Ska vara där kl.12 så jag passar på att ta det lite lugnt nu på förmiddagen.
I eftermiddag blir det gympa, Magnus ska hjälpa till så vi åker allihopa.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela