Hemma med Hampus

Publicerad 2010-02-22 11:45:09 i Allmänt

Det blev en lugn dag (än så länge) hemma, Hampus är jätte förkyld och hostar massor.
Skulle ha jobbat idag men det blev jag som fick stanna hemma med Hampus, har själv fruktansvärt ont i rygg och nacke och massa spänningshuvudvärk.
Inväntar ett samtal från bilelektikern, fick bogsera dit bilen i fredags. Bilen har betett sig lite underligt 3 gånger närmsta månaden. När jag var på väg hem från affären i fredags så var det tredje gången som bilen var konstig, när jag kom hem sa jag till Magnus att vi måste ringa och boka tid hos bilelektriker innan bilen stannar.
Plockade in maten jag köpt i kylen och sedan skulle vi till Täby för att först träffa farmor och farfar och fika, skulle även hämta Lotta som ville följa med till Täby Centrum. Sen hade Jennifer dans på eftermiddagen.
Bilen stannade efter bara knapt 1 km. Precis innan en korsning märkte jag att mätarna började fara upp och ner så jag var snabb och fick in bilen till kanten.
Ringde farmor och farfar och sa att vi hade blivit stående, de var redan i centrum och väntade på oss. De gick hem och skulle ta bilen för att bogsera bort vår bil. Ringde mamma och hon kom och hämtade Jennifer så hon kom till dansen i tid. Jennifer blev jätte ledsen när bilen stannade så det var tur att vi fick henne till dansen.
Vi kom iallfall iväg till Täby sen och fickade på mumma som ligger brevid dansskolan, jätte trevligt fik med ett lekrum för barnen.
Nu sitter jag som sagt och inväntar samtal från bilelektrikern, undrar hur dyrt det blir.
Han trode iallafall att bilen skulle vara färdig i eftermiddag.

Fredag kvällen var jag hemma hos Sofie och dit kom även Nilla och Elin. Vi åt Raclette och spelade melodifestivalspelet. Jag och Elin vann :) Jätte trevlig kväll, men sent blev det.

Lördagen skulle jag ha åkt till Täby, hade fixat barnvakt då Magnus jobbade men det slutade med att jag blev hemma och Sofie kom hit iallfall och tittade på melodifestivalen.
Var ute en sväng på dagen och det var så fruktansvärt kallt, fick jätte ont i nacke och rygg. Kollade på SL och såg att tåg var instälda och massor av förseningar. Kändes inte alls lovande att jag ens skulle komma fram till Täby. I efterhand känns det väldigt bra att jag blev hemma, fick bara mer och mer ont och läste att hela roslagsbanan hade blivit instäld och penndeln var inte mycket bättre. Men jätte synd att jag inte hann träffa Emelei någonting mer innan hon åkte tillbaka, gissar på att det säkert var fler på plats som det var länge sen jag såg sist.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela