Alla hjärtans dag och Semlor

Publicerad 2010-02-18 01:25:56 i Allmänt

Igår så var jag helt slut hela dagen, nacken och ryggen värkte efter en dag på jobbet och sedan ett träningspass i måndags. Tog det lugnt på förmiddagen, behövde verkligen vila men hade en lång lista på allt som behövdes göras här hemma. Semeldag också så jag skulle gå och köpa semlor.
Fick iallfall 2 maskiner tvätt fixat, plockade lite och sedan bakade jag en pajdeg som sedan blev grunden till en ost och skinkpaj till idag. Jag behlvde matlåda och Magnus behövde ha färdi middag då han kommer hem sent och hämtar barnen 17.15 när jag jobbar kväll.
Bestämde mig sedan för att det var lättare (och mycket billigare) att baka semlor istället för att ta mig iväg och köpa. Med bakmaskin är det ju inte så jobbigt att göra degen, sen blev det bara halv sats så titalt 9 semlor.
Barnen var med och bakade, Jennifer har varit med många gånger tidigare och är jätte duktig men Hampus har aldrig bakat förut. Han tyckte att det var jätte roligt, men hann somna innan dom var färdiga.

Idag har jag sovit, tvärslocknade efter en värktablett igår kväll innan jag la mig.
Sen har jag jobbat 15-20 så jag var hemma vid 20.30, pratade med Sofie på vägen hem så hon kom över och tittade på film och OS med oss. Vi behövde även planera mat inför fredagen då jag, Nilla och Elin ska komma över till Sofie och äta middag och spela Melodifestivalen spelet. Ser fram emot den kvällen :-)









I söndags var det Alla Hjärtans Dag, om någon missat det ;)
Jag fick sovmorgon och när jag blev väkt vid 9.30 så hade Magnus och barnen varit i Sigma och handlat frallor och annat gott till frukost. Blev en lång och mycket god frukost sen blev det en slapp dag. Vi tittade på film och tig det lugnt. Åkte iväg en sväng på eftermiddagen, hälsade på hos Lotta och lämnade en liten Alla hjärtans dag present och sen åkte vi och handlade lite till middagen.
Vi hade inte så mycket ork att göra något avancerat till middag så det blev några olika smördegsknyten och en toast med kräftröra till förrätt och sedan lövbiff med potatiskroketter och bea till varmrätt. Till de så drack vi champagne.
Sen blev det mer film, vi hyrde sista Falck filmen. Vad ska vi nu göra på söndag kvällar?

       

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela