Helg igen

Publicerad 2010-03-06 19:44:52 i Allmänt

Igår var jag och Jennifer och hälsade på Nilla, Alva och Oscar.
Jag och Nilla gick igenom massa urväxta kläder, tog med mig 1 kasse till oscar och kom hem med 1 kartong och 2 kassar. Så nu är det fult med kläder här hemma.
Jennifer och Alva lekte från kl.11.15 och tills att jag kom tillbaka och hämtade Jennifer kl.18

Kvällen igår tog vi det bara lugnt, alla var trötta.
Åt iallfall en väldigt god middag, passade på när Magnus var ledig.
Till förrätt hade jag fixat olika sorters salami och skurit upp lomo, till det åt vi tomat och basilika sallad.
Varmrätt bestod av ugnsrostad potais och palsternacka, stekt oxfile, vitlök och chili smör och pepparsås.
Det blev mycket gott.

Fortsatte projektet med att lägga Hampus i stora sängen i hans rum, tog 1 timmei Torsdags, 45 min. igår och 20min. idag.
I fredags kom han in till oss vid 5 tiden på morgonen, idag var det vid 6 tiden så vi får väl hoppas på 7 imorgon.


Idag satte vi igång tidigt imorse, först frukost och sen började vi röja.
Städade under sängen och fick sedan dit kartongerna med vit rinskåpet i.
Magnus städade köket och så hängde vi tvätt, har en maskin kvar att hänga.
Jennifer städade sitt rum och sedan var det dags för henne att bli hämtad. 11.30 blev Jennifer hämtad av min pappa och Annelie, de skulle till Täby och gå på bio. Magnus åkte till jobbet precis efter så det har bara varit jag och Hampus hemma större delen av dagen.
Jag har sorterat kläderna som jag fick hem igår, har hunnit få ut en hel del på tradera men lite kvar att ta tag i.
till middag blev det lite imprviserat av resterna från igår. Stekte strmlad oxfile och salami, rödlök, grädde och pepparsåsen. Sen värmde jag på potatisen som var över och lite potatiskroketter.
Blev jätte gott och räcker till en matlåda till mig också.

Nu är det snart dags för melodifestovalen :) och bara en vecka kvar tills vi ska till Globen :)

Ha en trevlig kväll

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela