Hemma

Publicerad 2010-03-25 14:45:13 i Allmänt

Ja nu var det dags att vara hemma med Hampus igen.
Han har varit väldigt förkyld ganska länge nu, först var det väl i ca.2 veckor, någon dag då han var lite bätte för att sedan vara förkyld i nästan 3 veckor igen. Vet sedan tidigare att när han är förkyld så här länge utan någon förbättring alls så brukar det sedan bara gå utför. Det går både RS virus och körtelfeber på Hampus avdelning på dagis. Så jag ringde vårdguiden i tisdags och de rekomenderade att vi skulle ta Hampus till läkaren då förkylningen hålt i sig så länge.
Så igår så var Jennifer på dagis och jag tog Hampus till lättakuten hos vår husläkare. Läkaren konstaterade ganska snabt att det var en vanlig förkylning men då den hålt i sig länge och med tanke på Hampus tidigare långdragna förkylningar så blev det penicillin.

Så nu är vi hemma, men jag tycker att Hampus redan blivit lite piggare. Jennifer fick gå på dagis några timmar idag på dagen så Hampus får lite lugn och ro men snart är det dags att gå och hämta henne.


Idag har vi tagit tag i städningen här hemma som vi verkligen har legat efter med.
Känns skönt att ha det rent och fint, så nu kan man sätta igång och packa också.... Känns inte så lockande att börja packa messa kartonger, då jag bara några få saker åt gången så tard et sin tid. Vi måste börja nu men vet inte alls var vi ska få plats med alla kartinger.
Har även lagt ut annonser på blocket så vi blir av med lite saker, förhoppningsvis kommer det en som köper vårat vitrinskåp ikväll. Får väl bli en plats för att stapla kartonger där istället. Sofie fick ta över vår fotölj och fotpall också så nu har vi en del plats i sovrummet för kartonger.
Skötbordet är sålt också och blir upphämtat i slutet av påsken, skönt att vi får ha det kvar ett tag till. Har ingen aning om var vi ska göra med Hampus kläder, men skönt att vi fick det sålt snabt så behöver vi inte tänka på det mer. Var jätte roligt att sälja saker på blocket har jag kommit fram till så jag sitter och funderar på om jag kan komma på fler saker att sälja :)
Har och kommer att lämna in lite leksaker m.m. på Kid2Kid också och så har jag kläder ute på tradera. KÄnns så skönt om man hinner sälja sånt som vi inte behöver mera sitället för att packa ner i kartonger och sen när vi flyttar in så måste vi packa upp allt och gå igenom det igen.
LÄmnade även in lite kläder på öppna förskolan och tänkte ta med mig lite till dit, verkar jätte smidigt att sälja kläder där. Får se imorgon om det har försvunnit lite av det jag tog med mig.

Hoppas iallfall att hampus ska vara bättre imorgon så vi kommer iväg till öppna förskolan. Barnen är lediga och Jennifer ser fram emot att åka dit. Verkar som om några dagar hemma med vila och penicillin har gjort susen för Hampus förkylning. Om inte annat så blir det iallfall en tripp till Täby och dansskolan imorgon eftermiddag.



Hampus provar nya byxor, lika glad som vanligt :-)




Jennifer provar nya tröjan som hon är så gald att hon fått, Hampus har fått likadan men var inte alls på humör för att fotas.



Busungarna på Öppna förskolan

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela