Måste packa

Publicerad 2010-03-25 22:27:38 i Allmänt

Så var vitrinskåpet och CD hyllan borta :)
Verkligen roligt att lägga ut annonser på blocket, kan rekomendera det.
Helt plötsligt så har vi massor av plats här i vardagsrummet, så nu fick påskriset plats också :)
Det tråkiga är väl att hela vårat stora matbord är fullt med glas och skålar, det ser verkligen mycket mer ut nu när de står utspridda på bordet än när de stod i skåpet.
Måste få ner allt i kartonger eller in i köksskåpen, men för att få in någonting i köksskåpen så måste jag oacka ner saker ur skåpen. Har alltså lite att göra, men har ingen ork.
Hampus vaknar vid 6 tiden på mornarna nu och sen går han och väcker Magnus. Så jag måste ju få bort allt innan jag går och lägger mig annnars så kommer vi antagligen vakna av ljudet när glasen åker i golvet imorgon.
Var iallfall nere i trappen och hämtade in 2 kartonger men nu måste jag ner och hämta papper och bubbelplast också. Sen återstår det "bara" att välja ut vad som ska packas ned redan nu, ska det i magasinerings kartonger eller evakuerings lägenhets kartonger. Måste få någon bra organisering på det också, vilka kartonger som ska var.


Måste ju också berätta om hur duktig Hampus är. Han går på pottan nästan varje gång han behöver kissa när vi är hemma. Han kan vara mitt i någonting och leker med Jennifer och så märker han att han behöver kissa så går han genast till pottan. Han har kommit på det här med pottan helt själv, så duktig.
Och dricka ur glas eller mugg har han också börjat göra, ibland har han lite för bråttom så det kommer lite för mycket dricka men oftast så går det väldigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela