Projekt läggning av Hampus

Publicerad 2010-03-04 22:26:21 i Allmänt

Hampus har börjat klättra ur spjälsängen, han kastar sig över med huvudet före.
Vi måste få honom att sova i "myshörnan", en vanlig stor säng som står på golvet som han nu har massa kuddar och gossedjur i. Den står direkt på golvet och har inga ben så det är inte högt upp.
Gjorde första försöket ikväll, la mig med honom i sängen och så fick han välling och låg sedan stilla ganska länge.
Men han tröttnade ju efter ett tag och började fara runt, efter ca.30min så villehan till spjälsängen.
Svårt att byta rutiner när hans gamla säng fortfarande står kvar, vi har ju inget förråd längre så vi kan inte ta bort spjälsängen. La honom i spjälsängen och gick ut, han var väl uppe på max 1 minut igen.
La mig igen i den stora sängen och efter ca.30 minuter sov han så fint.
Han har nu sovit i lite mer än 2 timmar utan att kommit upp, får se hur resten av kvällen och natten blir.
Kommer förmodligen ta någon/några veckor innan han vänjer sig ordentligt men det är bara att ställa in sig på det.


Imorgon är det iallfall fredag och vi är alla hemma hela kvällen.
Så det bli fredagsmys och bara lata sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela