Schlager helg

Publicerad 2010-03-16 19:20:41 i Allmänt

Den här helgen har det verkligen blivit mycket Schlager :)

Kan börja med fredagen, Magnus åkte till jobbet tidigt flr att sedan åka till Göteborg över helgen.
Jag och barnen var lediga och åkte till öppna förskolan vid 9.30, barnen tycker verkligen om att vara där och jag fick dom knapt därifrån. Tror iallafall att vi kom iväg vid 12.30 och då var Hampus helt slut, han brukar sova vid 11.30.
Utrettade några ärenden på vägen till Täby och sen åkte vi och fikade hos farmor och farfar. Lämnade Hampus där, han skulle vara där hela kvällen. Sen var det dansskolan för Jennifer.
Vid 16 tiden så gick jag och Jennifer till tåget där vi mötte mamma, Johanna, Jessica och Sofie. Nu var det dags att åka till stan för att äta middag och gå på melodifestivalens genrep i Globen.
Vi åt på Jensens, helt okej men inte mer än så, det var iallafall väldigt skönt att äta på restaurang istället för att själv fixa middag och ta hand om disken.
Kl.19 var vi i Glben, först var det 1 timmes publikuppvärmning sen satte de igång med riktiga genrepet.
Var jätte bra, jag tycker det är en väldigt bra tradition vi har nu att gå på genrepet på fedags kvällen varje år.
Var inte hemma förrän vid 00.30, gissa om Jennifer var trött, och vem var inte först uppe på lördag morgon? Jo Jennifer!

Lördag dag var bara lugn, vi var hemma och barnen lekte med varandra på Hampus rum.
På eftermiddagen åkte vi iväg med Sofie och handlade mat inför kvällen, blev mycket god mat.
När vi kom hem så började vi smått fixa iordning, sen kom Emelie över och skulle titta på finalen med oss och äta middag. Middagen blev lite småplock, som ALLTID när det gäller sånna kvällar. I år blev det lite mindre men minst lika gott. Vi köpte lite olika sorters kallskuret, mest salami, en tomat och avokadosallad, en grönsallad med goda frön och nötter, buffalo wings, vitlöksbröd, toast, ost och kex, schlager chokladbollar (som vi fick i globen), fruktfat och godis. Till maten drack vi mousserande.
Man kan väl säga att det inte var någon av våra favoriter som vann.
Har inte hört någon tycka att hon var bäst, ingen som röstat på Anna men hur kunde hon då vinna?
Efter finalen så spelade vi melodifestivalen spelet :) Blev en inte allt för lång spelrunda sen höll vi alla på att somna.

Söndagen var lång och jobbig, jag var jätte förkyld och hade lite feber. Hampus var också väldigt förkyld och hostade mycket. Vi var bara hemma och vilade.
Jennifer fick följa med Sofie till vilunda hallen på fotografering för gympagruppen.

Igår så blev jag helt sängliggande, men lyckades bli av med det värsta förkylningen och febern.
Hampus är fortfarande väldigt förkyld och hostan blir värre.
Han gick på dagis idag då jag och Magnus jobbade men imorgon så får jag vara hemma med honom. Hoppas att det sen ska bli bättre till helgen, hans hosta blir ju så jobbig pga. förkylnings astman.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela