Amadeus

Publicerad 2010-09-16 18:46:56 i Allmänt

Ja som rubriken lyder, det är det jag har ägnat hela veckan åt.
Är på kurs 9-16.30 varje dag, jätte roligt men idag kände jag att det nu får det snart räcka. kändes som att nu går det liksom inte att ta in mer ny information. Hoppas på att få lite mer klarhet imorgon då vi varje morgon börjar med en snabb genomgång av det vi gjort dagen innan.
Känns iallfall så otroligt skönt att få det här gjort, imorgon får jag Amadeus diplom!!! :)  Det betyder väldigt mycket när jag kommer söka jobb.

Har inte orkar göra så mycket mer, igår tog jag mig iväg och hämtade min mobil som varit på lagning.
Passade sedan på att åka och storhandla, vilket var väldigt nödvändigt. Ser fram emot morgondagen, hoppas att vi slutar tidigt och jag kan komma och hämta barnen runt 16 tiden. Sen blir det fredagsmys med familjen :)

Barnen har varit så duktiga den här veckan, de har varit på dagis mellan 7.45-17.30 varje dag. Normalt sett så går de 4 dagar i veckan ca.9-15.30 så det är lite skillnad. Hampus är väldigt trött på kvällen och somnar fort, men inga problem på mornarna.


Jennifer är på sin första trampolinträning idag, Magnus är med henne. Han ska hjälpa till då det behövs, och idag så var en tränare borta så då fick han börja med att hoppa in på första träningen redan :)
Jag passar på att sitta och mysa med Hampus, men nu håller han nästan på att somna. Ska börja med middagen så fort han somnat. Haft lite ont om tid för matlagning den här veckan så idag blev det barnmatsburkar till barnen vid 17.30, till deras stora glädje :) jag ska fixa iordning middag till mig och Magnus så den är färdig nbär dom kommer hem igen. Träningen slutar inte förrän 20.00 så det blir sent för Jennifer på torsdagar.

Vi har haft det ont om tid nu i 1 vecka, mycket planering krävs för att få ihop det med hämtning på daggis och matlagning. Undrar hur familjer får ihop det då båda föräldrarna jobbar heltid och har barn på dagis och/eller skolan. Vi har ätit middag vid 18 tiden och sedan när barnen somnat så har vi (Magnus) fått laga middag till dagen efter så vi då bara kan värma på den när vi kommer hem.

Ska se om jag kan få in lite nya bilder på datorn innan jag lägger Hampus i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela