Hampus: Trotsig men duktig

Publicerad 2010-09-01 19:54:19 i Allmänt

Lilla Hampus, ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till när han får sina utbrott. Hoppas det är 2 års trots som snart går över.
Varje morgon så blir det en hel del bråk, både med Jennifer och Hampus. Mest så är det bråk mellan Hampus och Jennifer, hon älskar att retas med brorsan. Mitt tålamod brukar ta slut ganska så snabt på morgonen, vi är alla trötta och har lite tidspress och blir alltid sena. Hampus vägrar klä på sig och när jag väl har fått på honom klädenra så är han så snabb på att få av sig dom igen.
Måste komma på nåt bra för att få det att fungera på mornarna, för så här kan vi inte ha det.

Idag så var jag med barnen i Centrum på eftermiddagen för Jennifer ville köpa present till Magnus.
Hampus ville inte sitta i vagnen, inte gå och hålla i handen, gick absolut inte att bära honom för han ålade sig ur ppå direkten. Han låg mest på golvet lite överallt och skrek. Han fick inte provsmaka godiset i affären och inte heller köpa alla leksaker han såg så då blev han arg.
Jennifer hittade iallafall en liten present och ett kort, så då har vi presenterna fixade.

Men jag måste också berätta hur duktig Hampus är.
Vi kör ju hårdträning nu när det gäller toalett och potta sen ca. 2 veckor tillbaka.
Det har gått lite sådär med det, för det mesta bra men vissa dagar inte alls. Varje dag så har det hänt någon lite olycka, vilket är helt normalt. Men idag så kissade han inte på sig en enda gång :)
Och då sov han för första gången utan blöja under vilan på dagis och sen var han utan blöja i centrum i 1,5 timme.


Nu hoppas jag att Magnus har fått barnen att sova så vi kan sätta oss och dricka kaffe.
Behöver planera lite mat till helgen, har gäster både på fredag och lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela