Liten sjukling och förberedelser inför flytten

Publicerad 2010-09-27 12:18:07 i Allmänt

I Torsdags fick Hampus feber så i Fredags var jag hemma med honom, hoppades på att han skulle bli frisk under helgen. Febern var borta redan under fredagen men han är väldigt förkyld så vi fick vara hemma även idag. Sen är jag ledig tisdag och onsdag.
Nu ligger han i soffan och tittar på Bolibompa, hoppas att han somnar snart då han behöver vila mycket.
Själv passar jag på att fixa lite här hemma, har tvätt på gång och fler maskiner blir det, städar ur kylskåpet och så tänkte jag rensa ur sommarkläder. Hoppas på att komma iväg och handla lite idag också, behöver storhandla men vill först rensa ur ordentligt så vi ser vad vi har. Är nu mindre än 1 månad kvar tills vi får flytta tillbaka till vår lägenhet, så vi tänkte försöka tömma frysen nu.

I fredags så kom min farmor och farfar över på fika på eftemirddagen, sen när Magnus kom hem från jobbet så åkte vi två iväg till Barkarby och köpte diskmaskin. Nu när vårat nya kök är färdigt så får vi plats med en stor diskmaskin, jätte skönt så nu är det inskaffat. Står i ena hörnet i vardagsrummet och väntar på att flyttgubbarna ska bära över den :) 
När vi kom hem så åt vi pizza allihopa innan farmor och farfar åkte hem.

I Lördags så var det simskola som vanligt, men Hampus var förkyld så an fick inte vara med och bada så det blev bara jag och Jennifer som åkte. Magnus fixade iordning lite matsäck medans vi var iväg.
När vi kom hem så bytte vi om och så gjorde vi oss redo för en ytflykt till skogen, Vi hade kaffe, festisar, ägg och bacon smörgåsar och pannkakor med oss. En kompis till Jennifer följde också med, barnen tyckte det var väldigt roligt att komma ut. När vi sen kom hem igen så fick tjejerna leka själva inne i barnens rum medans Hampus somnade i våran säng.
Vi hade inge planer för kvällen och var helt slut så det blev en sväng till Ica format. Vi köpte lite smått och gott i charken till middag, mycket enkelt men väldigt gott.

Igår hade vi inte heller några planer, fortfarande var vi ganska så trötta. Magnus och Jennifer tog iallfall longboard och sparkcykel och gav sig iväg till Lotta, Magnus skulle hjälpa henne i trädgården och Jennifer ville gärna träffa sin farmor. Hampus har pratat om att åka till Ikea hela veckan, gullungen :) Sofie ville hänga med så vi åkte dit och shoppade. Hittade sidebordet/skänken som vi har tänkt att ha som Tv bänk, låg ouppackat i kartong i fyndhörnan :) Kunde inte annat än att slå till med en gång. Riktigt bra pris fick vi. Sen fick jag tag på 2 sängbord som vi skulle ha och nya dynor till köksstolarna. Så nu har vi utökat hörnan i vardagsrummet med ännu mer saker tills vi får flytta hem igen.
Känns om om det är ännu mindre tid kvar när man ser allt som ligger och väntar. Snart dags att börja packa också. Nu längtar vi verkligen hem. Ska bli så skönt att flytta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela