Lördag

Publicerad 2011-08-29 21:40:38 i Allmänt

Hittade några bilder från i lördags på kameran :)
Vi hade lite vänner över på middag, hade tänkt oss en spelkväll också. Visserligen blev det 2 spel men jag vet inte hur mycket vi igentligen var inne i spelandet. Vi hade en jätte trevlig kväll men det blev sent..... iallfall för mig som skulle upp och jobba på söndag morgon.
Det var Sofie, Nick, Emilie och Joel som var här :) Vi bjöd på "hemmakokta" kräftor (farfar som kokat dom ute på landet) till förrätt, vi serverade även lite räkor, kräftstjärtar marinerade i kräftspadet och bröd.
Till varmrätt blev det grillad kycklingfile med ljummen risonisallad. Dessert blev tryfflar/praliner och hallon och blåbär. Blev en ganska så enkel meny med lite matlagning då jag jobbade hela lördagen, men otroligt gott! 







Emilie fylde år i fredags, och Nicke fylde år i början av Juli(!) så självklart fick dom presenter :)





Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-08-29 22:07:41

Vad fick de då? Du kan ju inte tala om att de fick paket och visa foton där man ser att de öppnar, men inte vad det är...

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-08-29 22:14:28

Hehe... Emilie fick två stycken doftljus och Nicke fick 2 Bolia skålar. Sånna som jag fått av er för något år sedan i present, kom ihåg att han nämde dom förra sommaren att han själv ville ha sånna :)

Käpte en till mig själv också, Magnus diskade våra i maskin, inte sås smart!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela