Alla hjärtans dag

Publicerad 2011-02-14 13:18:57 i Allmänt

Tycker om den här dagen, man får visa lite extra uppskattning som man kanske tyvärr inte alltid har tid/ork med.

Imorse kom barnen in och la massor av lappar på mig, det var Magnus som hade lagt ut lappar lite här och där. Hittade senare i kaffekopps skåpet, på nesspressobryggaren, i datorn m.m. små lappar med hjärtan eller ett        - Jag älskar dig.
Välidgt oväntat, men verkligen en bra start på dagen :)

Vi brukar inte köpa några dyra presenter til varandra när det är Alla hjärtans dag, men göra något litet extra. Oftast brukar Magnus jobba kväll så goda middagar blir det sällan. Tror att senast vi åt middag tillsammans på just alla hjärtans dag var 5 år sedan. Jag överraskade med en barnfri mini weekend till ett regningt Göteborg, vi bodde på hotell, gick och shoppade, fickade och gick på en jätte mysig restaurang nere i en källare och åt middag.

Den här helgen har varit väldigt körig, vi har knapt sett varandra.
Efterkalaset i lördags så gick jag till Cia på Mellotjejmiddag, vilket var jätte trevligt. Blev även lite utgång så dansade fick vi också göra :) Hemma sent, så jag var lite trött i kroppen igår.
Igår jobbade Magnus så han var inte hemma förrän kl.22
Så idag hade vi tänkt att vi lunde lyxa till det lite, i och med att vi inte ätit tillsammans en enda måltid den här helgen och det är alla hjätans dag.
Så jag har tagit fram oxfile ur frysen och tror att det får bli Cur de file (om det stavas så?) en av våra absoluta favoriträtter. Till middagen så blir det även lite rödvin, lite vardagslyx :)
Tror att jag kommer ha en mycket glad dotter ikväll, favoritmaten är oxfile, tätt följt av stuvade makaroner med falukorv och pannkaka.

Ska hinna köpa en varsin liten present till barnen också, fick hem ett reklamblad från BR igår med lite bra erbjudanden så vi tänkte passa på. Magnus har jag en lite sak till också.


Nu ska jag fortsätta jobba med inköpslistor och beräkna mat inför ett cateringjobb i helgen, mcyket jobb men otroligt roligt. Var länge sen nu, men desto roligare när det blir av. Imorgon blir det nog en tur till Martin Olsson för att kolla utbudet där.


Hoppas ni alla får en underbar dag och någon som visar er lite extra uppskattning. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela