feber

Publicerad 2011-02-08 10:34:37 i Allmänt

Usch för att vara sjuk och ha feber, är inte många gånger jag haft så hög feber.
Kan vara lite små förkyld och ha lite högre temp än vanligt, men ligger oftast runt 37.5. Så där jobbigt för man är inte tillräckligt sjuk för att bara gå hem och lägga sig men för trött för att orka göra nåt.
Igår steg tempen hela dagen, vid 18 tiden när jag kollade så hade jag 39,6 då mådde jag inte bra.
Magnus kom hem och gjorde soppa till mig, jätte snällt. Massor av grönsaker, kyckling, ingefära och vitlök, så den skulle göra mig frisk. Idag när jag gick upp så hade jag bara 37.5 så det kanske hjälpte?
Även om tempen sjunkit så mår jag inte bra, huvudvärk, ont i halsen och trött/ont i hela kroppen.

Har sällskap av Jennifer idag med, hon har ont i halsen och så behöver vi ha lite koll på h!anden.
Det ser mycket bättre ut nu men det får absolut inte komma in något smuts i såret.

Nu måste vi se till att bli friska till helgen!


Nu har Jennifer börjat hosta massor också, hoppas det bara var något tillfälligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela