Frusen

Publicerad 2011-02-23 10:17:07 i Allmänt

Usch vad kallat det blev igen, känner mig jätte frusen hela dagarna. Inte bra för nacken, har blivit jätte stel då jag sitter och spänner mig hela tiden. Imorgon är det iallfall dags för ett besök hos sjukgymnasten, det var väldigt länge sen sist. Tror att det var i somras senast, då hade jag så ont så hon inte ens kund röra min nacke och jag fick gå till läkaren istället. Försöka hitta någon annan lösning sm skulle kunna funka för nacken men botox sprutor i nacken som sjukgymnasten föreslog ville inte min läkare att jag skulle göra. Vilket både var en lättnad (då jag har så skräck för sprutor) och lite jobbigt, för det skulle vara skönt att hitta något som verkligen får bort värken.
Har försökt att tänka mer på avlappnings övningar (vilket är jätte svårt) och träning, vilket fungerat ganska så bra tills nu.
Förmodligen hänger det ihop med att jag känner mig lite stressad angående jobb, sista mars så vet jag inte riktigt vad som händer. Förhoppningsvis går min praktik över till anställning men det är inte helt säkert ännu.
Och om jag får en anställning så vet jag nte hur det kommer funka heller, Magnus har sagt att han ska fixa så han kan ta barnen dom kvällar och helger jag måste jobba. Men det är underbemannade på has jobb och nu går det mot högsässong så det kommer bara bli mer jobb för honom. Och även om han säger att han fixar barnvakt så vet jag att det blir jag som får ring runt i panik dagen innan. För planering fungerar nte så länge Magnus har sitt jobb kvar, för den här veckan fick han sitt schema igår tror jag. Framförhållning är någonting dom inte verkar veta vad det är på hans jobb.

Hoppas att Försäkringskassan snart hör av sig också, de hade tydigen strulat till det rejält med mina papper för ansökan om Aktivitetsersättning. Mina bilagor låg inscanade på Magnus personnr.???
Vet att det är helt hopplöst men hoppas ändå att jag kanske kan få aktivitetsersättning på 50% som jag sökt. Skulle göra enorm skillnad både ekonomiskt men framförallt miska min stress över att jag måste jobba mer än vad jag klarar av. I nuläget så är det 30% jag klarar av att jobba, så får jag aktivitetsersättning på 50% så är det endast 20% kvar som jag inte får någon ersättning för. 20% utan ersättning är bra mycket bättre än 70% som det annars blir.

Ska nog ta och ringa ett smatal till FK och se om dom fått någon ordning på papprena, var jag som lyckades lista ut att dom hade gjort fel. Magnus fick nämligen hem blanketter att fylla i för Aktivitetsersättning vid egen sjukdom eller skada. Dom fick han för att det låg inne bilagaor till en sån ansökan men ingen ansökan, så som tur var så kom jagpå tanken att dom kanske har förväxlat papper. Hon som jag pratade med hade inte behörighet att flytta över mina papper från Magnus till mig.
Jag kanske skulle söka en anställning på FK istället och försöka få lite orning där!  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela