Långsam dag

Publicerad 2011-02-11 14:41:52 i Allmänt

Den här dagen går verkligen långsamt, har städat, rensat och slappat.
Barnen retar varandra och är trötta, får se om det blir bättre med en lite promenad till affären och och stopp i pulkabacken. Frågan är om det går att åka pulka, eller om det är för mycket nysnö nu?

Magnus jobbar till 23 idag så vi blir själva hela dagen och kvällen, så jag ska försöka hitta något snabblagat till middag men ändå lite helgmat.

Fick bli en liten paus där i skrivandet, fick gå och ta hand om Hampus som stod och doppade en tvättsvamp i toaletten för att torka golvet. Han hade precis kissat och inte spolat!
Ja så har större delen av dagen sett ut när det gäller busungen, han är på ALLT och speciellt sin syster. JEnnifer försöker städa sitt rum och Hampus kommer in och förstör.
Han är jätte trött och jag har försökt lägga honom flera gånger men han somnar inte,


Ser fram emot morgondagen med biokalas, släktkalas och sen ska jag gå iväg till Cia för Mellotjejmiddag :)
Perfekt tajming för att komma iväg själv, det känns att det behövs.
Förra helgen jobbade jag lördag och söndag, Magnus jobbade lördag.
Den här helgen är vi båda lediga lördag men Magnus jobbar fredag kväll och söndag.
Nästa helg jobbar vi båda fredagkväll, lördag och söndag.
Sista helgen i februari är jag ledig, min mamma fyller år på lördagen så jag hoppas att vi blir dit bjudna. Ingen aning om hur Magnus kommer jobba. Dom har lite personalbrist på hans jobb och en på semester hela februari så det är mycket jobb för hans del nu.

Har så ont i nacken just nu också, men det har jag verkligen inte tid för. Får försöka ignoreradet och ta en värktablett.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela