Tisdagen

Publicerad 2011-02-16 10:29:51 i Allmänt

Ja igår så ägnade jag dagen åt helgens cateringjobb, det tar tid att förbereda och planera.
Åkte till Storängsbotten och Matrin Olsson så roligt att  gå där och handla. Man hittar alltid lite roliga, annorlunda saker. Blev lite shoppat som jag ska ha kvar, men även en hel del till helgen.
Så nu ligger det bland annat ca.14kg biff, 6 liter grädde och 2kg riven ost  i kylen. Inga små förpackningar direkt när man handlar på storcash.
Idag blir det planering av vad som ska göras och förbereda chokladgaller till desserten.
Sen måste jag vila, har jätte ont i nacken och förkylning på gång.



Lite gott till barnen när dom äter glass och choklad pinnarna är jätte goda till kaffet :)




Små chokladbägare, köpte likadan för något år sedan och då spritsade vi chokladmousse i dom. Blev väldigt snygt när man la upp dett på tallriken.




Hittade dessa lyxiga också :) Belgisk choklad, men dom var inte billiga.
Hoppas dom är goda, blir nog väldigt snygt att ha som en del i en dessert eller bara bjuda på en sån till kaffet.


Och JA, jag köpte annat än bara choklad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela