ytterligare en dag hemma

Publicerad 2011-02-09 12:02:31 i Allmänt

Ja så blev jag och Jennifer hemma idag också, börjar bli lite less nu.
Hade förhoppningen om att jag skulle kunna ta mig iväg och jobba idag, var schemalagd 15-19 idag och sen ledig resten av veckan. Pratade med sjukvårdsrådgivningen och det låter som om jag kanske har halsfluss, VC hade inga lediga tider idag så jag får åka dit imorgon. Så med risk för att smittas så stannar jag hemma, sen vet jag inte om jag hade orkat med att åka iväg och sitta och vara social med kunder ändå. Så det är väl lika bra att stanna hemma.
Jennifers hand har inte läkt som den ska, tror vi. Får lite olika besked från VC och sjukvårdsrådgivningen. Men hon får nog följa med mig till VC imorgon så får dom kolla handen.

Känner mig iallafall ite piggare idag, så jag tänkte försöka ta tag i lite smått här hemma. Men jag blir helt slut efter bara några minuter på benen så vi får se hur det går.
Men tvättberget bara växer och jag skulle behöva flytta över kläder till dom nya garderoberna i Hampus rum.
Ska ju ha kalas här i helgen så innan dess måste vi få lite ordning. Om vi är friska förståss.

Blir inte så många foton tagna när man är hemma och är sjuk. Men när jag la över bilder från extra minneskortet som jag har så låg net kvar några bilder från Bulgarien 2009 så jag bjuder på några bilder därifrån :)
Längtar verkligen efter sol och värme när jag tittade på bilderna...







Till och med en bild på mig själv fanns det med, inte så vanligt.
Skulle gärna åka tillbaka och få lite sol och värme, sitta på en uteservering och svalka sig med en iskall öl :)
Det var en härlig resa, men jag kan inte påstå att jag längtar efter maten. Undrar om dom ens vet vad kryddor är?

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2011-02-09 13:40:36

Vilket skit om det är halsfluss. Men då kan du i alla fall få medicin och då brukar det ju gå över snabbt. Hoppas inte att helgplanerna behöver bli inställda.



Härliga sommarbilder!



Samma sak med mig. Om jag hittar ett kort på mig från vår kamera, då är det kors i taket! s

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-02-09 14:42:51

Vet inte om jag inbillar mig att det kanske känns lite lite bättre i halsen idag. Eller så är det för att jag är så fruktansvärt rädd för att gå till läkaren och jag vet att dom ska ta ett sånt därläskigt prov i halsen. Vartvungen att göra det en gång när jag var runt 13-14 år, resten av familjen hade streptokocker då. Men inte jag som vanligt.

Vår husläkare är inte så försiktig av sig och det var verkligen fruktansvärt. Därför får jag lite panik varje gång jag får så här ont i halsen, någon gång kanske jag måste kolla upp det.



Som sagt, det possitiva om det skulle vara halsfluss är att jag då får medicin och sen borde jag bli frisk. Annars vet jag inte vad det är och har ingen aning om hur lång tid det tar innan jag blir frisk igen.

Hoppas verkligen att jag är bra till helgen!



Jennifer har börjat använda kameran mer och mer och då händer det ibland att jag hamnar på något kort. Inte alltid dom blir så bra, men det här fotot lyckades hon ganska så bra med.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela