Hemma

Publicerad 2011-02-01 00:22:10 i Allmänt

Så var vi hemma igen efter 1 underbar men otroligt intensiv vecka i Åre. Kändes lite konstigt både att komma dit och åka därifrån, precis som om tiden stått stilla och vi fortfarande bodde där.
Nu var det snart 6 år sedan vi flyttade där ifrån men det kändes så bekant att komma up dit och när vi åkte igår var det precis som när man åkte hem till stockholm över helgen eller ett lov.
Det vi saknar nu är bastun vi hade i stugan, kändes lyxigt att basta varje kväll :)

Vi hade det iallfall helt underbart, men jag vet inte om man kan kalla en vecka i fjällen för semester?
Vi har varit i backen, Jennifer har åkt så mycket hon bara kunnat och har blivit jätte duktigt, Hampus had sina bättre och sämre dagar så jag och Magnus turades om att underhålla honom när han var på sämre humör.
Hampus hade varit ganska förkyld precis innan vi åkte upp så de satt nog kvar i kroppen så han var lte extra trött och gnällig. Skidskolan ville han inte vara med på, var med första dagen bara och när han väl piggnade till så hade han jätte roligt och var jätte duktig.
I fredags så tittade vi på Jennifers skidskole avslutning och sen åkte jag och Hampus tillbaka till stugan, båda helt utslagna. Det värkte i hela kroppen och jag var så trött, Hampus var minst lik trött han me. Så Magnus och Jennifer fick en hel eftermiddag i backen själva.
I Torsdags efter skidskolan så var vi i Rödkullen och åkte, lite längre och svårare barnbackar så det blev mer utmaning för Jennifer. Vi lyckades pricka in tiden precis så det var en tävling i barnbacken, så Jennifer blev ju jätte glad över att få vara med i en till slalomtävling. Den här gången var det en minst dubbelt så lång bana än tävlingen i Björnen. Hon var så duktigt, även då det blåste storm (nästan alla liftar var avstängda då det blåste så mycket) Efter tävlingen så åkte vi in till Åre by och Holliday club och några timmar på deras ävenyrsbad.
Det blev en mycket lyckad eftermiddag/kväll.

Det blev några trevliga restaurang besök under veckan, en kväll var vi på restaurangen på vår gamla skola :)
Det såg precis ut som när vi gick där, liten uppfräshning bara men annars så kändes det som vanligt. Bordet brevid oss satt ett gäng 3:or (det är 2:orna som har kvällsservicen) och den känslan kom tillbaka snabt. Kommer så väl ihåg när man fick ett bord med 3:or, det var så jobbigt. Dom kollade ju på alla små detaljer, bestälde bara det krångligaste på menyn och stälde underliga frågor. Precis så var det nu när vi satt där, självklart bestälde dom flamberat till dessert (så även vi, men det var det enda goda). Stå och flambera framför gästerna är lite jobbigt i sig och när man hade 3:or vid bordet så var det alltid mycket värre.

Vi åt täljsten en kväll i Björnen på en mysig restaurang med jätte bra service.
Vi fick älgkött, friterad potatis, 3 hemmagjorda såser, 2 sorters sallader och lök, sen var det bara att sätta igång med "stekningen". Det var väldigt trevligt, och mycket gott :)
Vi åt pizza där en kväll också, förvånadsvärt gott, de hade inte dom vanliga pizzorna utan mer lokala "pålägg"
Jag och Magnus delade på två stycken pizzor, en med mozarella, biff, färsk tomat, lök och bea och den andra var med jämtländsk rökt skinka (smakade som rökt lufttorkad skinka, jötte god) örtolja, mozarella, pinjenötter och ruccola. Den sistnämnda var den som jag ville ha, och den var otroligt god. Den andra med biff var mer en vanlig pizza men god den med, kanske lite tråkig bara när man jämförde dom två.

Blev några luncher och fika ute också, man skule kunna göra av med bra mycket pengar på fika där uppe när det är snöstorm.


Nu sitter jag vid fel dator så jag har inga bilder.
Men ska kika om det finns några som jag inte hunnit lägga upp än från tidigare av veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela