Saker som försvinner

Publicerad 2011-01-21 16:40:39 i Allmänt

Ja, Hampus saker/kläder har en örmåga att försvinna på dagis. Andra bars kläder kan försvinna för att sedan komma tillbaka dagen efter, men Hampus kläder kommer oftast inte fram eller så tar det väldigt lång tid.
Det hänger ofta kläder som inte är hans på kroken, någon som tror att det är Hampus men det stod inget namn på. Det märkliga är ju att jag får höra av personalen att det är så bra att jag märker alla barnens kläder för annars är det så lätt att dom kommer bort. Och jag är väldigt noga med att märka allt, och ändå så är det just Hampus och Jennifers kläder som försvinner.
I månadsskiftet november/december försvann båda Hampus halskragar, så det blev ju till att köpa ny då båda var borta. Personalen satte upp en lapp och efter några dagar kom den ena fram, men den var en extra och satt inte helt bra så vi saknade fortfarande den andra som var borta.
Förra vecka så låg den som varit borta i nästan 2 månader i Hampus korg, en mamma hade kommit med den då och sagt till personalen att hon uptäckt att det inte var hennes sons. Å den måste ju ha legat hemma hos dom i nästan 2 månader innan hon upptäckte det, för hade den varit på dagis så hade personalen sett den. Det är ingen annan som har en likadan så jag förstår inte hur man kan ta fel?

Nu är det Hampus termobyxor som är borta, har varit det i 2 dagar och vi MÅSTE ha domnär vi ska till Åre.
Overallen går inte att öppna upp nedtill så vi kommer inte att få över benen på pjäxorna. Blir så irriterad på sånt här, måste vi köpa nya byxor nu?
Kanske ska sluta skriva namn i kläderna så kanske dom finns kvar?

Jaja, nu har jag klagat tillräckligt för idag, ska bge mig till dagis nu och hämta hem det som behövs och sen en vända till centrum och köpa det om ska med till Åre.


Kommentarer

Postat av: Jonas

Publicerad 2011-01-24 12:54:07

Det är konstigt att deras saker försvinner, med den ordningen som deras far brukar ha. Hans saker försvinner väl aldrig?

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-01-25 16:32:02

Haha... Nej han har inte koll på mycket. Tror att barnen har mycketbättre koll på sina saker än vad Magnus har på sitt.

På dagis är det andra föräldrar som tar fel, syskon och pappor tydligen som oftast kommer tillbaka någon da senare och lämnar tillbaka kläder/skor/vagnar som dom har tagit fel.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela