Mat

Publicerad 2011-06-20 22:50:42 i Allmänt

Just nu några favoriter på väggen i köket:



Drinkar och tilltugg - Tyvärr lite för dyster framsida men den får vara framme iallafall, många trevliga recept.

Njut en liten smula - Min favorit! Härliga bilder och underbart goda recept på kakor och tårtor.

Fredagsgourmet - En ny bok här hemma, inte hunnit tillaga något ännu men inspirerats lite av bilderna.

Muffins - Bra grundrecept för goda muffins, härlig inspriation när jag bakar med barnen :)

Halv åtta hos mig - Här finns mycket gott att tillaga, även bra inspiration. 


Så nöjd över att vi fick upp listen i köket så vi kan ha kokböcker framme, annars står dom ju undangömda i ett skåp och där får man ju ingen inspiration.


Det här blev jag serverad i lördags när jag kom hem efter jobbet

 

Färskpotatis som både var lätt kokt och stekt, kycklingfile och en citronsås (men Magnus sa något annat ord för sås) och ett skumm på  den också. Skummet gjorde sig inte riktigt på bild. Jätte gott var det, men det skulle igentligen varit knaperstekt backon ovanpå också.


Igår blev det lite onyttigare mat, blev lite småplock av det vi hade hemma efter att barnen hade gått och lagt sig.



Buffalo wings, lökringar och två sorters vårrullar. De trekantiga är med lite currysmak, jätte goda.
Blev även lite salami, stekt sparris och brushetta, till det en kall öl och film mys.



Blev mycket mat nu men jag sitter och funderar på midsommarmat, inte det lättaste då man inte vet någonting om upplägget för dagen eller hur många det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela