Blev inte riktigt som planerat

Publicerad 2011-03-11 09:56:19 i Allmänt

Idag var jag färdig kl.9 precis som planerat, gick till dagis och lämnade först Jennifer sedan gick jag för att lämna Hampus. Blev mött i dörren av Hampus fröken som berättade att 6 av 22 barn varpå plats idag, resten är hemma och har antingen feber och förkylda eller magsjuka. De flesta insjuknade igår/inatt eller under morgonen.
Var väldigt osäker redan innan vi gick till dagis om jag skulle vara hemma, Hampus är väldigt förkyld, hostar massor och ibland känns lite varm. Men tänkte att det bara är en dag kvar den här veckan sen får han vila i helgen. Men när Anki berättade att så många var sjuka så bestämde jag mig ganska så snabt att vi går hem. Även några syskon som blivit magsjuka gick på Jennifers avdelning så vi gick och hämtade upp henne också. Fröknarna tyckte inte det var konstigt utan tyckte att det var jätte bra, dom hade helst gått hem dom med.

Så nu är vi hemma igen, så jag tänkte ta tag i kaoset här hemma. Vi får gäster imorgon så det är lika bar att sätta igång. Har massor av tvätt som ligger också så det är lika bra att sätta igång, så kanske man slipper göra sånt tråkigt i helgen.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2011-03-11 11:11:35

Smart att gå hem! Hoppas ni inte hann få med er några magsjukebaciller... fast man vet ju inte hur de små bacillerna har rört sig tidigare under veckan (på jennifer). Det passar liksom inte att bli sjuka just denna helg!

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-03-11 11:58:30

Jag hoppas att vi klarat oss. Det var som värst just på Hampus avdelning, där allt börjat. Och för ovanlighetens skull så var Hampus ute nästan hela dagen igår, så det känns ju skönt. Dom syskonen som hade blivit sjuka på Jennifers avdelning är inga som hon brukar umgås med. Ingen som visar några tecken på magsjuka iallfall. Hampus verkade behöva den här dagen hemma, han ligger mest i soffan och vilar och är lite extra gosig.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela