Blir så fruktansvärt trött på myndigheter och läkare

Publicerad 2011-03-08 13:41:21 i Allmänt

Har ansökt om aktivitetsersättning på 50% då jag inte klarar av att jobba mer än så, just nu är ju till och med gränsen 30% men jag vill ha möjligheten till 50% inom kommande året.
Min läkare har sagt att hon ska skicka in läkarutlåtande och försöka hjälpa till att få igenom detta, även min handläggare på arbetsförmedlingen. Nu ringde handläggaren på FK som har hand om min ansökan och berättade att efter 3 påminnelser från henne och 1 från mig igår så skickade min läkare sent igår ett mail att hon avböjer möte med FK och arbetsförmedlingen. Anledningen, för dålig ekonomisk ersättning!!! Hon menar att det får en vårdcentral göra då dom har mer utrymme ekonomiskt.
Så nu är det bara att börja om från början igen då. Och möte med Arbetsförmedlingen verkar inte vara det lättaste heller, min handläggare är sjukskriven och jag har fortfarande inte blivit kontaktad av någon ny. Sista datumet som jag är inskriven där och får aktivitetsstöd är sista mars, innana dess så skulle vi även få in ett möte med min arbetsplats fr ev. lönebidrag så dom kan anställa mig på kanske lite mer procent än vad dom igentligen behöver.
Börjar bli lite för stressad nu och känner att jag har ont pga. det. Vet ju faktiskt ingenting om vad som kommer hända 1 April. Tänk om det inte fungerar med en anställning pga. osäkra förhållanden på min arbetsplats, vad gör jag då? och även om jag får en anställning på 30%, vad gör jag på resterande procent, får jag någon ersättning?
Kanske måste göra så som min förra handläggare på FK sa, sök ett jobb på 100%, härda ut någon vecka eller ett par för att sedan kunna bli sjukskriven på 50-70%. Men det verkar ju idiotiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela