Nu kommer lite bilder

Publicerad 2011-03-14 09:28:19 i Allmänt

Blev fullt upp igår, ingen tid alls att sitta vid datorn.
Får skriva mer om gårdagen senare, gjorde en hel del fynd :)  Har nu skåpen fulla med barnskor i varierande storlekar och modeller.

Ska snart lämna Jennifer på dagis, jag och Hampus blir hemma då han fortfarande är förkyld.


En bild på lördagens schlagerdessert




Till vänster är det små chokladformar som är fylda med hackade jordgubbar, lime, basilika och toppade med riven vit choklad.
Jonas och Carmen hade med sig lite gott från Gateau, chokladmarränger och macarones.
Hade aldrig smakat macarones innan, åt en choklad och den var verkligen jätte god men man kan inte äta så många då dom är väldigt söta. Jag som inte är så jätte förtjust i marräng älskade dom här marrängtopparna.
Tror det bliren till kaffet snart :)

Tyvärr hann vi inte med att få några bilder på maten, blev lite stressigt/nervöst innan stora finalen började.
All mat stod på bordet 2 minuter innan sändningarna började.

Det bjöds på:
Creoque caprese, toast med mozarella, tomat och basilika, i några hade vi rökt skinka i också.
Caprese spett
Färskostfylda champinjoner
Tunt skivad fläskfile med god marinad (claes som gjorde detta så vet ej vad som var i)
Ugnsrostade cocktailtomater
Vindruvshalvor som var toppade med chevreröra och hackade pistgenötter
Grönsaksstavar med dipp
Flera sorters salami
Oliver
Räkor
Snittar med majonäs och kräftstjärtar
Vegetariska mini vårrullar
Samoas (tror jag de heter, som vårrullar men trekanter och mer kryddade)
Buffalovings
Barnen fick små spett med korv och köttbullar och potatiscroketter 


Tror att det  var allt, väldigt gott var det iallfall.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2011-03-14 11:49:19

Det var en riktigt imponerande meny!!! Även fast jag inte äter desserter så såg det riktigt inbjudande ut! ;-) Fin bild! Det blir nog inte riktigt lika "bra/fint" på lördag hos oss... Vi är ju också några fler på lördag än vad ni var nu i helgen. s Men jag hoppas det blir gott i alla fall. :)

Postat av: Nettan

Publicerad 2011-03-14 12:41:42

Det var mycket gott, en del nya recept som vi provade. Vi är ju några stycken som är kock utbildade, även om jag inte jobbar med det nu.

Så blev vi totalt 6 vuxna och 4 barn, då kan man göra det lite mer avancerat.

Det jag blivit bjuden på hos er har varit mycket gott så jag tror nog att det kommer bli väldigt bra på lördag :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela