Härlig hemmadag

Publicerad 2011-10-15 19:28:31 i Allmänt

Idag har vi bara varit hemma, tagit det lugnt men öndå fått lite gjort.
Magnus åkte till jobbet kl.13 och straxt efter kom min mormor på besök och blev kvar till kl.18. Med sig hade hon present till Jennifer, garn och en ny sak som man använder sig utav för att virka ungefär som fingervirkning. Lite svårt att förklar men Jennifer var jätte duktig och började direkt och har kommit en bra bit.
Hampus fick en fin tavla med en elefant på som min mormor målat, så den och lite andra tavlor kom upp på väggarna. Var verkligen på tiden, nästan precis 1 år sedan vi flyttade in igen efter renoveringen.
Sen hade hon även köpt en tavla som jag och Magnus tittat på till vardagsrummet men var lite osäkra då den bara gick i grått och ingen annan färg. Vi ville gärna få in lite lila då vi har det på fondväggen i vardagsrummet.
Min mormor var här och kikade på väggen och kollade med oss vilken lilafärg vi hade tänkt oss. hon funderade på om hon kunde måla en efter våra förslag. Istället så köpte hon den vi fastnat för och målade på lila, och resultatet blev exakt det vi ville ha utan att ha varit med och påverkat. Perfekt!
Mormor klippte även båda barnen, jätte skönt att ha det gjort.



Nyvaken liten kille som väntar på att bli klippt



Nya tavlan uppe, inte bästa bilden dock.

Kommentarer

Postat av: cia

Publicerad 2011-10-19 09:11:40

jag gillar tavlan. fin! kan tänka mig att den var lite mer tråkig utan lilafärgen.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela