Nu börjar den nya vardagen

Publicerad 2009-08-11 11:21:12 i Allmänt

Igår var jag hemma själv med barnen under förmiddagen, Magnus kom hem vid 14 tiden.
Jag hade så ont i nacken så han fick gå tidigare, men han var tvungen att vänta tills lunchen var över på jobbet.
När magnus var hemma så la jag mig och vila och magnus fixade lunch åt oss.
Sedan tog han med barnen ut på en promenad till centrum för att handla lite mat.
Medan magnus var i centrum så fick jag tag på rätt person på komunen som hade hand om dispancer på förskolan.
Det löste sig jätte bra, lättare än vad jag hade vågat hoppas på.
Barnen ska få gå 30h/vecka i och med att jag är sjukskriven på 50% och resterande tid ska söka jobb eller jobba.
Har kontakt med min gamla arbetsgivare på bemanningsföretaget, de kan inte garantera jobb men dyker de upp nån dag med inte all tför många timmar så hör de av sig.

Efter middagen så åkte jag och lämnade tillbaka några filmer vi hade hyrt förra veckan och så kom jag hem med 2 nya.
Jag hade satt ut en annons på blocket tidigare under dagen på en sulky jag köpte för att ha i bulgarien.
Vi hade inte alls plats för att ha den kvar så vi ville gärna bli av med den snabt.
Var en som hörde av sig efter bara ett par timmar och kom sedan senare under kvällen och köpte den.
Det gick så snabt och smidigt.
Efter vagn försäljningen så tittade vi på en Wallander film som jag hade hyrt.


Idag så började inskolningen för Hampus på förskolan.
Han går nu på samma förskola som Jennifer men en annan avdelning.
Hampus sov lite dåligt inatt pga. en motorcykel som stod utanför hans fönster och lät jätte mycke.
Så han var ganska trött idag redan vid frukost.
Vi var på förskolan i nästan 1 timme, sen var hampus så trött så vi gick hem så han fick sova.
Jennifers första dag sedan mitten av juni så hon var jätte glad över att få träffa alla kompisar.
Sitter nu och ska försöka få nån ordning på barnens schema, magnus har ju lite oregelbundna tider men det känns som om jag får lite ordning på tiderna.
Ska fråga personalen hur vi ska göra de dagar magnus jobbar kväll, han åker hemifrån ca.13.30 då.
För min skull så skulle jag (min nacke) behöva barnen ett par timmar på förskolan men jag vet inte hur vi ska sätta tderna. Får fråga när jag ska hämta Jennifer i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela