Regnig dag, Shopping dag

Publicerad 2009-08-26 19:32:55 i Allmänt

Idag har det regnat hela dagen.
Jag som hade planerat att ta en promenad efter att jag lämnat barnen på dagis.
Men så böev det ju inte, kändes inte alls lockande.
Gick hem och skulle ta en kopp kaffe efter lämningen på dagis men det hade varit ett stort vatten läkage (stavning???)
vattnet var helt brunt och äckligt.
Istället för promenad blev det att ta bilen till arbetsförmedlingen, skulle lämna in sjukintyg och så fick jag massa papper från dom. Ska få en kallelse från en handläggare inom ett par veckor.
Sedan åkte jag till Kvik och hälsade på Annelie och drack kaffe.
Sen var tanken att jag skulle åka till stinsen och köpa höst stövlar, gick där ett bra tag men det blev inga stövlar.
ÅKte hem och hämtade barnen på dagis och så åkte vi vidare med en gång till Täby C.
MIn mormor mötte upp oss och hjälpte till med Hampus så jag och Jennifer kunde titta på skor till henne.
Hon har klagat på att hennes skor är små, tycker inte att det var så länge sen vi köpte skorna och då var dom ganska stora för att hon skulle ha dom i höst.
Hennes fötter hade växt nöstan 3 storlekar under sommaren så det var inte så konstigt att hon klagade.
Vincent hade ett dagis/skol starts erbjudande så det blev ett par fodrade stövla och höst kängor (ROSA) till Jennifer och ett par höst kängor till Hampus.
Jag får väl göra ett nytt försök nån annan gång.
Hoppas iallfall att det blir finare väder imorgon så jag kan gå ut och gå.
Ska även försöka få tag på min Rehab läkare och min handläggare på FK; lite nyfiken på hur det går med FAROS projektet som de försöker få in mig på. FAROS är ett sammarbete mellan FK och Arbetsförmedlingen där jag skulle kunna få hjälp med vad jag kan jobba med och hur mycke jag klarar av att jobba. Skulle vara skönt att veta lite mer innan det är dags att träffa handläggaren på arbetsförmedlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela