Vår galna lilla kille

Publicerad 2009-08-28 10:41:30 i Allmänt



Igår var jag i Täby och hälsade på min mamma på hennes jobb.
Vi åt lunch tillsammans och så skulle jag lämna en jacka till henne.

När jag kom hem och hade hämtat barnen på dagis så la jag Hampus för han var så trött, han brukar sova nån timme på eftermiddagen. Jag pratade i telefon med magnus då han precis slutat jobba och då hör jag en duns inne från hampus rum och sen ett skrik.
Jag sprang in i rummet (mobilen hade jag lagt på och magnus blev jätte orolig) Hampus satt (tror jag) på golvet nedanför sin spjälsäng. Jag fick upp han och han hade tappat andan, fick inte ut något ljud, tappade nappen och var helt slapp i hela kroppen. När jag väl hade kommit in i vardagsrummet så började han skrika igen.
Tittade så han kunde röra på armar och ben och letade efter nåt sår eller bula men allt verkade okej.
Han lugande ner sig ganska snabt och jag ringde magnus och till vårdguiden.
De sa på vårdguiden att det förmodligen inte var någon fara, det brukar gå bra men vi skulle titta till han varje kvar då han sov. Skulle även återkomma senre då han hade blivit så slapp i hela kroppen, förmodligen så hade han ranlat ner och landat på ryggen.
Hampus låg i min famn i ca.45 minuter, sov ca.15 minuter sedan var det full fart på honom igen.
Lika vild som vanligt, han klättrade på allt i hans rum, stod upp på gunghästen och gungade m.m.
Bara jag och magnus som fortfarande var chockade.
Det jobbiga nu är ju att vi inte vet om vi vågar ha kvar spjälsängen, kommer han göra om det igen.
Inatt så bäddade vi iallfall med kuddar och täcken nedanför sängen så om han skulle ramla/klättra ur så landar han mjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela