Julen

Publicerad 2009-12-27 20:44:20 i Allmänt

Nu har det varit en lång julhelg som precis börjat ta slut.
Vi började fira jul redan i onsdags, pappa, Annelie, farmor, farfar och Lotta kom över på middag.
Det blev en del julklappar till barnen och även några till oss :-)
Barnen fick mest kläder och så fick Jennifer slalomskidor och Hampus en CD spelare.
Hampus tröttnade på att öppna redan efter första paketet, han tyckte inte alls att det var roligt med julklappar.
Jag och Magnus fick iitalla vitvinsglas och en Nespresso maskin med massa kaffe till och Nespresso choklad.
Det har blivit många koppar kaffe den här helgen, det är så gott.
Det blev en mycket trevlig kväll och som tur var inte allt för sent, vi hade lite att fixa till julafton när dom hade gått.  

Julafton var vi först hemma på förmiddagen, ät god frukost, öppnade paket och sedan så fixade vi oss och sen maten vi skulle ha med oss hem till min mamma. vid 13.30 kom vi hem till mamma och där var det fullt hus.
Där blev det julbord till lunch och sen kom min moster med familj vid 15.30 och då var det dags att börja plocka fram fika. Tomten kom och sen öppnades det paket och fikades hela eftermiddagen.
Jennifer fick ett Tv spel av sina mostrar som uppskattades väldigt mycket, sen kommer det komma fler tillbehör när hon fyller år. Hampus blev gladast för en servis han fick, han tog med sig tallrikarna ut i köket med en gång och ville ha nåt i dom. 
Sen åkte vi hem till Lotta och även Jonas hade kommit hem till jul, efter en lång resa.
Vi åt middag, vegetariskt julbort och så blev vi kvar där hela kvällen.

Juldagen sov vi länge, sen fick vi skynda oss att fixa oss iordning och packa om. Sen blve vi hämtade av Jonas och så åkte vi hem till Nilla, Claes, Elin, Alva och Oscar.
Barnen gick ut med Magnus och Jonas och åkte pulka medans vi andra började göra iordning maten till julbordet.
Sen blev det en lång middag med massor av god mat och mycket trevligt sällskap.
Klockan hann bli ganska myckt innan vi ätit färdigt så Hampus hade redan hunnit somnat innan det var dags att öppna julklappar. Men det kändes som om det inte gjorde så mycket då han inte varit så intresserad av att öppna julklappar dagarna innan iallfall. Jennifer fick mycket som hon hade önskat sig, dansdräkt, smink docka, princess papperskorg, tingeling spel och mycket mer. Hampus julklappar fick vi ta med oss oppnade hem igen.
Jag fick 2 almenackor, en på julafton och en på juldagen, förra året så fick jag ingen och året innan det så fick jag också 2st. så jag gissar väl på att jag blir utan nästa år då. Ska iallfall behålla den jag fick av Nilla med familj, ska sätta in något fint foto på framsidan där man kunde ändra själv.

Annandagen var jag och Jennifer hemma och tog det lugnt, vi hämtade hem bilen och sen så satt Jennifer i köket med sin smink docka ett par timmar. Magnus och Hampus var i spånga och kollade på bandy.
När Magnus kom hem så ville Jennifer prova tv spelet, så det blev hon sittande med hela eftermiddagen.
Sofie och Nicke kom över vid 18 tiden, de hade med sig (stora) julklappar till barnen. Jennifer och Hampus fick en varsin sacko säck med bilar och prencessor på och så fick dom "pussel matta".  Jag och Magnus fick ett spel, kampen mellan man och kvinna som vi även spelade senare under kvällen. Vi åt middag tillsammans och hade en jätte trevlig kväll, även om Nicke inte var lite trött.

Idag har Jennifer varit hemma ho Linnéa och lekt, jag och Magnus har bara tagit det lugnt. Hampus har öppnat sina julklappar som var kvar sen julafton och juldagen. Jag åkte en sväng och köpte tavel lister och handlade lite till middagen.
Nu är Magnus inne i stan på personalfest och jag och Jennifer tittar på tv.
Får se om jag kanske får in bilder från julen ikväll, annars så kommer de senare.
 

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2009-12-31 13:06:58

Gott nytt år!!!! Kram Jenni med familj

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela