Lucia

Publicerad 2009-12-13 23:59:59 i Allmänt

I fredags var det Lucia firande på dagis.
Först var vi på Hampus avdelning och tittade, det blev jag, Magnus, mamma, pappa, Annelie, Lotta och Sofie.
Vi blir alltid så många när barnen gör nåt :-) Väldigt uppskattat av Jennifer, Hampus vet jag inte om han bryr sig så mycket än.
Hampus ville iallafall inte vara med, han satt i mitt knä hela tiden.
Jag försökte till och med gå och sätta mig hos dom andra barnen med Hampus i mitt knä men han ville inte vara med.
Vi blev kvar och fikade en liten stund sen var det dags att gå vidare till Jennifer avdelning.
Hon var så duktig, även fast dom var så många så hörde man hennes röst hela tiden.
Jennifer var Lucia, bestämt sen länge. Även hennes bästa kompis var Lucia men sen så blev vi vlädigt förvånade att det inte var fler Lucior, det brukar ju mer än hälften av tjejerna vara annars.
Blev lite till fikande sen på Jennifers avdelning.
Lotta följde med oss hem sen och blev kvar på middag.
Senare på kvällen när vi nästan hade tänkt att gå och lägga oss så vaknade Hampus, han kändes varm.
Han hade vaknat till några gånger under kvällen och även då tyckte jag att han var lite varm. Var även trött och gnällig på eftermiddagen. Han hade iallfall feber och var dålig i magen, förmodligen fler tänder på gång.
Förmodligen därför han inte riktigt var på humör för Lucia tåget.
När han vaknade sen på lördags morgonen så var han mycket bättre, men vi var trötta efter natten då Hampus vaknade många gånger.

Lördagen åkte vi hemifrån vid 11.30. Vi skulle till landet och sedan vidare till kappellskär och åka på julbordskryssning till Mariehamn och tillbaka med en gång.
Farmor och farfar följde med, jätte trevligt blev det.
Sedan så åkte vi tillbaka till landet och blev kvar där till söndag.

Vi åkte hem vid 12.30 idag, Jennifer skulle hem och leka med Linnéa.
Så vi släpte av Jennifer på vägenhem och så åkte vi hem och fixade lite, eller jag gjorde det och Magnus låg mest på soffan. Passade på att rensa lite i barnens rum nu innan jul.
Fick ner Magnus till källaren och lämna och hämta några jul kartonger.
Annars så har det blivit en väldigt lugn dag.
När jag hade hämtat Jennifer så åt vi middag (rester fick det bli) och sen så bakade jag och Jennifer lite julgodis.
Chokladtoppar med flingor och godis kaka som Jennifer döpte det till. Bilder kommer!
Vi tittade på filmen på 4:an nu och den var väldigt bra, jobbigt bara med nyheterna imellan.

Nu är det nog dags att sova, ska upp tidigt imorgon. Jag skulle tydligen läna barnen så det blir till att ställa klockan. Ska sen till Sollentuna och till arbetsförmedlingen. Hoppas på att få lite mer hjälp med att hitta någon arbetsplats där jag kan arbetsträna. Går väldigt segt att hitta nåt, alla är fullbokade på praktikanter fram till nästa sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela