Snart jul

Publicerad 2009-12-19 21:58:21 i Allmänt

Nu är det inte många dagar kvar till jul :-)
Vi börjar ju fira jul redan den 23:e, så vi har inte många dagar kvar att fixa allt som ska göras innan julen börjar.
Idag fick det bli en vända till Täby, lämnade av ett bord hos mamma som behövs på julafton. Vi passade på att ficka lite och Jennifer hann åka lite pulka med Johanna och Jessica. Sen åkte vi hem till min farmor och farfar, köpte med oss lite lunch på vägen också. Så vi åt lunch och sen fikade vi igen :) Hampus sprang runt och röjde medans Jennifer satt vid datorn hela tiden.
Vi skulle ta med oss lite julklappar hem till oss då de inte vet om de får plats annars när de ska hit den 23:e.
På vägen hem så åkte vi och tittade på några ställen där de säljer julgranar. Nu vet vi var vi ska köpa gran men vi får ta det på måndag.
Nu är Magnus inne i stan och jag och barnen har varit själva ikväll.
Hampus somnade nästan med en gång så jag och Jennifer har passat på att slå in alla julklappar som hon har gjort. Nu är det bara några ätbara julklappar kvar att slå in, men de väntar jag nog med tills på tisdag.
Imorgon så ska vi städa och baka det sista julgodiset och så ska vi gå ut och leka lite i snön.

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2009-12-20 22:55:46

Claes köpte en kungsgran på Bauhaus för 199:-, och så får man tillbaka 100:- efter jul. De som stod framme var tydligen inte så fina, men Claes gick bakom och hittade en. JAg har inte sett den är, så jag kan inte uttala mig :-)

Postat av: Nettan

Publicerad 2009-12-21 01:02:29

Vi funderade lite på om vi skulle ta och åka dit men har inte bestämt oss för om vi orkar. HAr planerat in en sväng till Täby imorgon så det är ju verkligen åt helt olika håll.

Vi köpte ju där förra året, billigt och bra.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela