Sammanfattning av veckan som gått

Publicerad 2009-10-29 10:32:09 i Allmänt

Hade skrivit ett jätte långt inlägg som försvann.
Nu orkar jag inte skriva om allt men får försöka ta med det jag orkar och kommer ihåg.

Måndag, jätte trött, jätte ont så jag var hemma hela dagen och bara tog det lugnt.
Fick några telefonsamtal gjorde och fick iväg några brev.

Tisdag, började med att åka till min mormor så barnen blev klipta.
Träffade carro och Rachael i Täby centrum. shoppade lite bland annat ett par nya skor till Jennifer, present till min Johanna som fyller år på söndag och Jennifer gjorde julklapp till Alva och till sig själv på panduro.
Vi åt middag hemma hos Lotta. Vi tog med oss rostbiff och Lotta gjorde potatisgratäng, jätte gott. Drack årets första julmust till middagen :)

 Jennifer  två nyklipa barn  Hampus väntar på sin tur att bli klipt

Onsdag, optikern och synundersökning. Förstod inte riktigt vad hon menade när hon var färdig med undersökningen. Jag såg mycket sämre sen sist men jag hade inte så mycke sämre synfel. ???
Behövde iallfall nya glasögon, hittade ett par jätte snygga bågar. Dom skulle vara klara om ca.10 dagar.
Linser funkade inte alls igår, förmodligen pga. förkylning. Hon skulle beställa den sort jag behöver så får jag komma tillbaka och prova igen.
Träffade min farmor och farfar efter och gick och tittade på en fin jacka/vinter jacka till Jennifer. Hon ska få den i julklapp. Sen åt vi lunch på farbror, jätte gott.
När magnus kom hem så tog jag och Jennifer en sväng till centrum, de skulle ha troll disco på dagis så vi gick och letade efter nåt passande. Hittade ingenting. till slut så blev det lila hårspray, lila nagellack och en lila klänning. Hon tvättade håret när vi kom hem och så gjorde jag flätor när håret var blött så hon hade lockigt hår idag.
Emelie kom över på kvällen, åt middag med oss och så gjorde hon mig sällskap medan Magnus var på trampolinträning.

Idag har jag tänkt att komma iväg och träna, var ett tag sen nu. Har inte alls känt mig bra så jag har inte haft någon ork att träna. Hoppas att Magnus hinner hem i tid så jag kan gå på ett pass som börjar kl.17 Step styrka, sofie skulle nog hänga på också.
Bokade precis in med min farmor att hon och farfar kommer och passar barnen ett par timmar imorgon på dagen. Jag och Magnus behöver komma ner i källaren och rena ur förrådet. Tänkte lämna in en hel del på Kid2kid. Sen kanske vi kan få lite ordning där nere så vi ser vad vi har. Låter kanske inte så jätte roligt men nödvändigt.
Vi behöver även åka och storhandla imorgon. Sen åker jag hem till Emilia imorgon och träffar Emilia och Emelie, ska bli jätte trevligt.

Hampus älskar bilar   jennifer, nyklipt och nya skor

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-10-29 20:04:18

Åh, värsta stora tjejen!!!

Sötnos!

Vad har de för deal på Kid2kid? Kan man lämna in alla sorters barnkläder där? Jag har ganska mycket härhemma som jag vill sälja. Plus en hel del som ni ska få tillbaka som ni kanske vill sälja.

Postat av: nettan

Publicerad 2009-10-30 15:41:02

De tar inte emot kläder där.

Men finns ett annat ställe vid täby centrun som gör det.

Kid2kid tar emot leksaker, vagnar, skor, skidor, skridkor, bilstolar m.m.

Så sånt lämnar vi in där när de är färdig använt.

Men jag tror att de tar nrmare 50%, men det är så skönt att bli av med allt. Vi har ingen stans att förvara allt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela