Födelsedags firande och Fika dag

Publicerad 2009-10-26 12:07:38 i Allmänt

Den här helgen gick riktigt snabt, tyvärr. Det var en riktigt bra helg.
I lördags så sov vi (jag) länge, åt frukost och sedan tok vi det lite lugnt och började lite smått med städning. Var inte så mycke som vi trode så det gick ganska så snabt. Sen satte vi igång med matlagningen inför kvällen. Vi hade gjort det väldigt enkelt för oss så vi bjöd på Tacos. Skar grönsaker, blandade lite dipp, stekte köttfärs, dukade, sen fanns det inte så mycke mer att göra. Nån gång efter 17 så kom dom första gästerna och sedan rullade det på. Alla verkade jätte nöjda med maten och fikat. För en gångs skull så var det en del som inte kunde komma så det var lagom många här. Annars när vi har kalas och bjuder in släkten så kan ALLA komma och vi har det alldeles för trångt för att få in över 25 personer här. I lördags blev 17 st tror jag.
Jag får passa på att tacka här för alla presenter jag fått. Jag fick bland Iittala vitvins gals, baksett med massa tillbehör, trosor, strumpor, spikmatta, Nespressos mjölkskummare, chokladpralin formar, presentkort på spa, "presentkort"/pengar till nya kurs och shopping hos "pralin tanten" och spel. Funderar på om jag glömt nåt nu men jag tror inte det. Jag ser verkligen fram emot spa behandlingen, kommer försöka boka in en tid ganska så snart.
Måste bara bestämma mig för vilken behandling jag vill gå på först.
Spelet jag fick var från Sofie och Nicke, de blev kvar när alla andra hade gått i lördags så då prov spelade vi lite och det var jätte roligt. Det får vi snart göra om.

Igår så hängde Jennifer och Sofie med Lotta ut i skogen och plockade svamp. Jag och Hampus åkte till Täby Centrum och på vägen dit släpte vi av Magnus hos Lotta, han skulle fixa iordning det sista på tomten inför vintern.
i Centrum så träffade jag först på farmor och farfar, vi drack lite kaffe och sedan så skulle jag träffa Emelie som kom tillbaka till stockholm i lördags. Med henne var även Erik och Camilla som jag gick i samma klass som i mellan och högstadiet, efter det så har vi inte träffats så mycke. Det var jätte roligt att träffa dom igen också.
Vi gick i centrum ett par timmar, fikade en gång till.
Var inte hemma förrän 18.30 och då hade Magnus middagen färdig, cosos sallad och kyckling.
Sen tittade jag på film hela kvällen.

Idag så är jag helt slut i kroppen, orkar inte göra nåt. Har illafall bokat in en synudersökning på onsdag. Sen får man väl se vad dom säger där, antar att jag behöver nya glasögon. Ska även prova linser på onsdag, har gjort ett försök tidigare och då gick det inte alls så jag hoppas på att det ska gå bättre nu. Skulle vara så skönt om jag klarar av det, jag tycker glasögonen bara är ivägen. Har fortfarande inte vant mig vid att ha det, och då fick jag väl mina första glasögon för över 10 år sedan.

Nu är det 3 veckor kvar tills jag och Magnus åker på kryssning :-)

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-10-26 16:22:45

Hojta till när du tänker boka spa. Om det passar med dag och tid så kanske jag vill följa med. Vore jätteskönt!!!

Postat av: nettan

Publicerad 2009-10-26 17:13:54

Då säger jag till, Lotta ville också följa med.

Jag känner att jag verkligen behöver det just nu så jag tänkte nog kolla om det går att få någon tid i mitten av november.

Måste ju "bara" bestämma vilken behandling jag vill gå på.

Postat av: Nilla

Publicerad 2009-10-27 22:36:18

Ett ganska angenämt problem :-)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela