Fredag

Publicerad 2009-10-24 00:16:52 i Allmänt

Det blev en lång dag idag, är helt slut nu.
Borde gått och lagt mig för länge sen men jag måste hänga tvätt innan så istället sitter jag vid datorn och försöker glömma bort tvätten. Magnus jobbade hela dagen idag så han har fortfarande inte åkt från jobbet.
Var och handlade allt som behövs inför imorgon, inte roligt för ryggen. Kunde knapt gå när jag var färdig och värken har suttit i resten av dagen. Magnus får ta med sig kassarna från bilen när han kommer hem, tur att det är kallt ute.
Jennifer hade dans idag så vi åkte till Täby efter att jag hämtat barnen från dagis.
Vi åkte hem till min farmor och farfar så fick Jennifer byta om där och barnen åt mellanmål. Sen körde jag jennifer till dansskolan så var Hampus kvar, sen kom jag tillbaka och fikade medan Jennifer dansade.

På vägen hem stannade vi till på Kid2Kid (secondhand butik för barn saker), jag skulle kolla om det var dags att börja lämna in vinter saker och det var det :)
Har en hel del som vi skulle behöva bli av med för att få lite plats här hemma.
Slalompjäxor, skridskor, slalomskidor, vinterskor m.m. Har lämnat in ett par omgångar med leksaker tidigare och förra fredagen lämnade vi in Jennifers gamla bilstol och den hade redan blivit såld. Får ta tag i det här nån gång nästa vecka och lämna in lite, har ju också lite pengar att hämta för sålda saker :)
De hade en hel del slalomskidor inne och skridskor så jag hoppas att vi kan hitta något i Jennifers storlek i bra skick. Känns så onödigt att köpa sånt nytt då det kommer växas ur ganska så snabt.

Igår bokade jag in en kurs på Iderika här i Väsby, Julmys är temat och det ska bli så roligt.
Sofie, Nilla, Elin, Annelie och Lotta ska med så får vi se om vi får med oss någon mer.
Börjar längta till julen nu, har börjat köpa några julklappar men julpyssel känns det som om man kan vänta ett tag med (Sofie!!!). Är alltid ute i god tid när det gäller julklappar, är så skönt när december väl kommer.
Blir så hysteriskt då och sen så har vi ju halva släkten som fyller år i november/december också.
Sista veckan/veckorna inna njul så är jag så upptagen med julgodis och pyssel så då finns det ingen tid för julklapps shopping.

Nu ska jag nog försöka ta tag i det där med tvätten, känner att jag verkligen skulle behöva komma i säng för att orka med morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela