Nu var det länge sen

Publicerad 2009-10-09 13:36:54 i Allmänt

Har varit så mycke sista veckorna så jag har inte haft tid eller ork att sitta vid datorn.
Har haft 2 veckors arbetsprövning som försäkringskassan skickat mig på.
Har gått så där, lite för långa dagar för mig så jag har inte orkat så mycket annat.
Men det var skönt att göra något och frammförallt jätte skönt att få det på papper från arbetsterapeuten vad jag kan och inte kan göra. Nu kan försäkringskassan inte tveka längre.

Bland några saker som hänt sista veckorna så kan jag börja med onsdagen förra veckan.

De ringde från dagis vid 11 tiden, Jennifer hade ramlat.
Först så förstod jag inte att det var Jennifer de menade, det är ju Hampus som är den som klättrar och ramlar hela tiden. Hon hade iallfall fått ett jack under hakan och de tyckte att hon borde åka till sjukhuset för att få en bedömning om det behöver sys eller inte.
Jag var på arbetsprövningen på söder så för mig skulle det ta minst 1 timme innan jag var hemma och Magnus jobbade också. Jag gick med en gång och på vägen ringde jag Nilla som kunde ställa upp och hämta Jennifer.
Hon tog barnen och åkte till Jennifer sedan kom de och hämtade upp mig vid tåget så åkte vi till när akuten på Löwet. Det var inga där så det gick jätte snabbt, men Jennifer var jätte rädd.
Hon började skaka när vi kom fram till dörren men sen så gick det jätte bra och hon var så duktig.
Det behövdes inte sys utan de tejpade istället, då skulle det bli finare ärr.
Jag får passa på att tacka Nilla en gång till, det var verkligen jätte skönt att få hjälp.
Personalen lät ju väldigt oroliga när jag pratade med dom och jag hade ju ingen aning om hur illa det var.
Nu har hon fått ta bort tejpen och såret ser fint ut, det har inte läkt helt och kommer nog bli ett ärr. Tur att det var under hakan så det kommer väl knapt synas.

I helgen så blev det en lugn fredag kväll, Jennifer hade feber så hon låg mest i soffan och sov.
Hampus somnade tidigt och jag och Magnus var trötta. Vi åt god mat och sen halvsov vi i soffan och hade nån film på. Kan inte ens komma ihåg vad vi såg.
Lördagen hade vi städdag här hemma, skönt ibland att få gäster så man måste ta hand om allt.
På kvällen kom Emilia och Daniel över på middag, vi bjöd på svenska kräftor till förrätt och Cure de file (hur det nu stavas) till varmrätt. Det blev jätte gott och perfekt mat att bjuda på då det gick att förbereda. Så tråkigt om man måste stå i köket halva kvällen när man har gäster.
Dom hade med sig massa kortlekar, de hade lärt sig ett nytt kort spel och till de behövde man 4 st. kortlekar.
Vi spelade ett par gånger efter middagen och det var roligt. Vi älskar ju att spela så det är alltid roligt med något nytt. Blev en jätte trevlig kväll iallfall med mycket trevligt sällskap.

veckan som gått har det väl inte hänt så jätte mycket.
Jag har sattsat på att komma igång med träningen ordentligt.
Hade tid med personlig tränare i tisdags, hon var verkligen jätte bra. och i går så var jag hos sjukgymnasten och gick igenom vad vi gjorde i tisdags och hon tyckte att upplägget verkade väldigt bra. Så nu är det bara att köra på. Hann med 2 pass också den här veckan , det är jätte roligt att komma iväg och träna.

Nu är det fedag igen, tycker att det precis var det.
Ska hämta barnen på dagis och så ska vi åka till dansskolan.
Sen blir det väl lite fredagsmys, Jennifer vill titta på Idaol så det får väl bli att titta på det ikväll.
Ska fixa något gott att äta också.
Imorgon ska jag och Sofie in till stan och gå på Prima donnor på Hamburger Börs.
Får återkomma om det senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela