Prima Donnor

Publicerad 2009-10-12 10:32:12 i Allmänt

I lördags åkte vi hem till Lotta på dagen, hon åkte till turkiet senare på eftermiddagen så passade på att åka över innan. På vägen dit hann vi med att köpa lördags godis, köpa avgasrör, och stanna vid minneslunden i fresta.
Vi hade med oss lunch som vi åt och sedan gick Magnus och barnen ut och fixade i trädgården.
Magnus stälde undan utemöbler, krukor m.m. Jennifer hjälpte till att kratta gräsmattan.
Mycke blev gjort iallfall, nu ska det bara fixas här hemma också.....
När vi kom hem så började fixa mig iordning och kl. 18 så åkte jag och Sofie in till stan.
Vi skulle titta på Prima Donnor på Hamurger Börs. Vi hade bokat bord innan så vi hade sittplatser under showen.
Vi var väl både lite tveksamma till maten om den skulle vara bra, ofta så kan det vara lite halvdant gjort på sånna ställen. Maten var iallfall jätte god, jag åt kalventrecote med grmolata potatis och Sofie åt röding med potatis pure. Sen blev det en varsin kaffe drink och tryffel till den, vi var jätte nöjda med middagen.
Sedan började showen och det var jätte bra och vi skrattade jätte mycket.
Kan verkligen rekomendera ett besök.

Under söndagen hände inte mycket. Vi gick ut på en promenad och efter ett tag så började det bli väldigt kallt så vi ringde Sofie och kollade om vi fick komma över på en fika. Hon hade köpt ny soffa i fredags så vi var nyfikna på hur det såg ut nu. Jag och Magnus blev sittande där väldigt länge, jätte snygg soffa och den var väldigt skön.
Sen gick vi över till klockvägen och tittade in i Johan och Monicas nya hus/Lills gamal hus. Det har verkligen blivit jätte fint där inne, enorm skilnad mot innan. Väldigt avundsjuk på köket.
Väl hemma igen så gjorde vi inte så mycke, vi var alla väldigt trötta.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela