Ny vecka

Publicerad 2009-09-08 10:47:55 i Allmänt

Förra veckan bara försvann känns det som, vi gjorde ingentig.
Barnen gick på dagis på måndagen sen var de hemma resten av veckan.
Hampus var lite små sjuk, dålig i magen och feber ibland.
Jennifer fick feber på tisdag kvällen som var borta när hon vaknade på onsdagen.
I och med att Hampus inte fick vara på dagis när han var dålig i magen så fick jennifer också vara hemma, var jätte många på dagis som var sjuka.
I fredags så kom vi iallafall iväg till Dansskolan.
Fredag eftermiddagen/kvällen spenderade vi på Coop, alla trötta och hungriga.Vi skulle handla till söndagen då Magnus fyllde år.
Lärdag jobbade Magnus hela dagen, Jennifer skulle till Junibacken med min pappa och Annelie men de kom bara till Täby.
Jennifer spydde i bilen, men sen var det inget mer. Hon mådde så bra hela eftermiddagen och kvällen.
Jag mötte iallafall upp dom i Täby C så fikade vi och Jennifer blev ansiktsmålad på McDonalds.

      Har precis lärt sig att öppna kylskåpet

 

Söndagen började med att jag och barnen skulle smyga upp på morgonen och göra frukost till Magnus.
Hampus viste bara inte hur man gjorde när man skulle vara tyst och smyga.
Det blev iallafall en bricka med Kaffe och ljus och present.
Sen åt vi en god frukost.
Kl. 12 fick vi Lunch gäster, Lotta, Nilla, Claes, Alva och Oscar.
Vi bjöd på Potatissallad, sallad och kallskuret.
När dom sedan hade gått så packade vi iordning och gick ner  mot nya badet som öppnade i helgen.
Vi gjorde först ett stopp i Centrum, Magnus behövde köpa en Kavaj till begravningen och vi kom fram till att det här var enda dagen han var ledig och kunde göra det.
Så det blev an kavaj och en ny tröja, vi fick lämna påsen på MQ och så fick jag gå dit igår och hämta kläderna.
Vi ville inte försöka trycka in en påse med kavaj i de små skåpen på badet.
Var iallafall inga problem att få ha påsen kvar.
Vi badade bara i 1 timme men det räckte gott och väl.
Jätte härligt var det, barnen älksade det.
De hade en liten bebis pool och den var tempererad, jätte skönt att vara där med barnen.
Jennifer och Magnus provade rutschkanorna och själv så gillade jag mest bubbelpoolen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela