Strömavbrott

Publicerad 2009-09-22 13:49:08 i Allmänt

Idag vaknade vi jätte sent.
Magnus jobbar kväll så vi städe ingen klocka, barnen brukar alltid vakna tidigt.
Jennifer brukar vakna vid 6-7 och sätta sig och titta på tv, Hampus brukar vakna mellan 7-8.
Idag gick vi upp 10.15!!!
Så allt har gått lite segt, vi låg lite efter och inget blev gjort.
Magnus skulle laga Lasagne som jag och barnen ska äta till middag och jag tänkte försöka mig på att baka bröd.
Hittade ett recept på lima så då behöver jag inte göra så mycke, allt ner i bakmaskinen och sedan fixa till två limpor. Värre att stå och rulla massa små frallor.
Precis när magnus och barnen kom hem från affären och ska sätta igång med lasagen, jag står med bakmaskinen på och håller på med bröd degen så blir det strömavbrott. Vi skulle dessutom börja fixa lunch.
Magnus fick göra färdigt degen för hand. Som tur var så höll strömavbrottet i sig max 15 minuter. Precis när magnus var färdig med degen ;)
Så sen kunde vi göra lunch och förbereda middagen.
Nu ska jag försöka städa upp i köket och ta en promenad innan det är dags att hämta på dagis.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela