Underbar helg

Publicerad 2009-09-28 10:38:19 i Allmänt

Har verkligen haft en helt underbar helg.
I fredags så var Sofie och Nicke över på middag, super trevligt och maten blev väldigt lyckad.
Vi hjälptes åt att fixa iordning middagen när dom kom,det var bara att skära upp ingenting som skulle tillagas.
Sedan så blev det Raclette, så vi satt och stekte maten direkt vid bordet.
Vi hade lövbiff, paprika, zuchini, lök, champinjoner, potatis och massor av ost.
Så gjorde fixade man sin egen mat, jätte trevligt. Vi åt i ett par timmar, Magnus och Nicke tog en lite paus och sedan fortsatte dom. Jag och Sofie kände oss väldigt nöjda så vi skippade de sista och slapp bli för mätta som killarna blev. Sen blev det kaffe och blåbärspaj.
Vi spelade spel sedan, men de behöver jag inte skriva så mycke om hur det gick...
Vi kom inte i säng förrän närmare kl.4, så sent har jag inte varit uppe på väldigt länge.

Lördagen lekte Jennifer hemma hos en kompis.
Jag, Magnus och Hampus åkte hem till Lotta då hon inte var hemm i helgen så vi skulle ge Måns mat.
Sedan åkte vi till sinsen och köpte en ny snuttefilt till Hampus, så nu har han 3 st. Vi insåg att det behövdes en till nu när han har blrjat på dagis så han alltid kan ha en där. Som tur var så hade de fortfarande kvar samma sorts filt men med annat mönster på. Hampus var jätte nöjd över den nya filten.
Jag gjorde ett försök till (har letat länge nu) efter ett par stövlar, börjar bli kalt nu så jag kände att jag verkligen måste hitta ett par nu. I sista affären så hittade jag ett par :)
Dessutom var det 40% på dom så då slog jag till med en gång, orkar inte leta längre.
När vi hämtat Jennifer och kommit hem så fick vi snabt fixa oss iordning för sen skulle jag och Magnus in till stan.
Sofie var hemma och passade barnen. Tack så jätte mycke för hjälpen.
Vi gick och åt middag på Imperiet, det var jätte gott.
Jag åt en Toast skagen till förrätt och Magnus en Toast med kantarell stuvning.
Varmrätt så åt jag Kalvrostbiff med skogssvamp, tryffelpotatispure och dragonsky, det slog verkligen mina förväntningar. Vi var så nöjda när vi gick där ifrån.
Efter middagen så gick vi över vägen till Göta Lejon, dags för att titta på Raw Comedy Club.
Det skulle börja 22.00 men det började väl närmare 22.30 och slutade runt 01.00
Vi hamnade brevid ett sällskap som satt vid bordet bakom oss på Imperiet, hur stora är oddsen för det?
Det var iallfall otroligt roligt, länge sen jag skrattade så mycke.
De filmade föreställningen för kanal 5 och en ny säsong av RAW, så vi får ta reda på vilket datum det sänds på TV.
Vi avslutade kvällen på Och himlen därtill, jätte vacker utsikt. Skulle vara roligt att gå dit någon dag då man ser mer än stockholms lampor och Taxi bilar.

Söndagen blev vi hemma, Sofie sov kvar då vi kom hem ganska så sent.
Jennifer hade en kompis över och efter ett tag gick dom och hämtade en till dagis kompis till dom.
Så då var det fullt ös här hemma.
Kvällen blev iallfall väldigt lugn, båda barnen var jätte trötta.
Magnus åkte iväg en lite stund med Nilla hem till Lotta. När Magnus kom hem igen så tittade vi på film.

Kommentarer

Postat av: Jenni

Publicerad 2009-09-28 11:47:18

Låter som ni har haft den perfekta helgen!!!!!!



Blev lite avis när jag läste



Kram Jenni

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela