Läskigt

Publicerad 2010-12-18 19:13:17 i Allmänt

Dagen började väldigt bra, visserligen var jag tvungen att gå upp tidigt men det kändes bra iallfall.
Jobbade mellan 10-14, stannade lite extra då det var mycket folk i butiken.
Hämtade upp Magnus och Jennifer som var hemma hos Lotta, Hampus fick stanna kvar där och underhålla sin farmor medans vi begav oss iväg för att köpa julgran.
På vägen till barkarby, skogsvägen mellan runby och rotebroleden så körde vi på ett rådjur. Var riktigt läskigt, såg det inte förrän kanske 20 meter innan vi krockade med det. Magnus såg det inte förrän jag hade börjat bromsa in. Var så läskigt då jag var tvungen att snabbt bromsa in samtidigt som jag kände att det var väldigt halt och jag körde i 70. Stannade till vid kanten och bara skakade, rådjuret åkte/flög ned i diket, vi klarade oss bra med tanke på vad som hade hänt och bilen såg vi sedan klarade sig väldigt bra också.
Skakade och var chockad så varken jag eller Magnus kunde hitta knappen till varningsblinkersen, som jag igentligen vet precis var den sitter. Fick iallafall koll på den efter en liten stund, då kom nästa problem. Vet att man måste ringa och anmäla om man kör på något djur, men var?
Det enda jag kunde komma på var polisens nr. 11414 som jag ringt då vi anmält inbrotten vi haft.
Så dit blev det, och det var rätt.
Vi kunde sen köra vidare och en bil skulle komma dit och ta hand om rådjuret.
När choken hade lagt sig så kom värken, har så ont i ryggen och nacken nu. Får nog bli ett besök hos läkaren på måndag.

Hemma nu iallafall, granen står på balkongen och jag har hält upp ett stort glas vin.
Hoppas nu på en lugn kväll!

Imorgon har Hampus avslutning på minisim och jag ska jobba 12-16



En bild från fina luciatåget i söndags



Och bilder på barnen från lucia på dagis





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela