Lång dag

Publicerad 2010-01-21 00:19:33 i Allmänt

Den här dagen började jätte bra, gick upp kl.8 och jag var utvilad och pigg!
Vi gjorde oss iordning och Magnus ohc Jennifer gick vid 8.45 och sen jag och Hampus 9.30.
Jennifer var på dagis som vanligt men Hampus var ledig, vi skulle till husläkaren och ta allergiprover mot tomat.
Var jätte mysigt att bara få vara med Hampus idag, nästa vecka så ska jag försöka få en dag med bara Jennifer om min rygg bara vill ge med sig. Hon har pratat om att åka till badhuset så jag hoppas att vi kommer iväg.
Innan husläkaren så hann jag springa in på polarn o pyret och få tag på 2 jackor på rean som stratade idag :)
Blev en blå rutig skaljacka till Hampus och en orange/röd rutig skaljacka till Jennifer. Jag som hade tänkt att köpa en på rea nu till Hampus då det fanns flera blå modeller och sen köpa en ny lila skaljacka från vårnyheterna till Jennifer. Igår när jag kollade på pop:s hemsidsa så visade jag Jennifer jackorna som fanns och då sa hon att hon ville ha en rutig orange/röd. Den jackan fanns ju också med på rean så då fick hon som hon ville men både jag och Magnus blev väldigt förvånade över att hon inte skulle ha rosa eller lila.

   

Här är busungarna med nya jackorna, de ville inte ta av sig dom sen. Ska dra åt resåren nedtill sedan så sitter de lite bättre. Kan ju konstantera att Jennifers jacka inte matchar med rosa byxor.

Blev lite inhandlat till helgens kalas, men långt ifrån allt. Min rygg ville inte alls som jag ville, har varit nära på att få ryggskott. Kan inte böja mig, hade svårt att köra vagnen och gör jätte ont helt enkelt.
Vi får komplettera med det som saknas i helgen, har iallfall ingredienser till en halv tårta.

När vi skulle hämta Jennifer från dagis så gick Hampus direkt till sin avdelning. Han stälde sig och tittade in och vinkade, sen kom hans fröken och några kompisar och vikade tillbaka. Hampus fick gå in och säga hej men han började klä av sig, han ville inte hem.
När vi väl kom hem så var jag så slut, värken satt inte längre bara i ryggen utan nu var det även nacken.
Magnus ringde och sa att han var på väg hem, jätte skönt tänkte jag. MEN Magnus måde inte bra, hade varit dålig hela dagen men stannat på jobbet för att de skulle ha möte på eftermiddagen. Så jag som hade hoppats på avlastning och lite vila fick ställa in mig på att fortsätta ha ont. Middagen blev sen idag, allt gick så långsamt.
Självklart så Somnade inte Hampus som han alltid gör kl.18.30-19 utan han somnade vid 21. Jennifer kom upp ett par gånger också, hade svårt att somna som vanligt. Efter 21.30 tror jag iallfall att båda barnen sov och vi äntligen kunde koppla av.

Imorgon har jag vattengympa hos sjukgymnasten, får se om jag klarar av att ta mig dit. Skulle verkligen behöva det men jag kan inte köra när jag har så ont.
Om jag kommer iväg så måste jag smita in på pop och se om jag kan fynda lite mer på rean, hade inte tid att titta på annat än jackorna idag. Skulle vilja hitta en fleece jacka, tröja med bil tryck och jeans till Hampus.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela