Torsdag

Publicerad 2010-01-22 00:19:24 i Allmänt

Idag var barnen på dagis och jag och Magnus var hemma.
Jag hade ryggskott, och sjukt ont i nacken och låg bara och vilade. Magnus var fortfarande dålig och låg och sov hela dagen. Vi kände oss båda lite bättre efter många timmars vila så det var tur när det var dags att hämta barnen på dagis. Hampus hade tydligen varit väldigt dålig i magen, flera som är magsjuka på hans avdelning. Han är jätte pigg och vild som vanligt men han får vara hemma imorgon iallfall. Kalas i helgen så då vill vi inte att han är sjuk. Gick hem och lämnade Hampus hos Magnus, jag och Jennifer åkte iväg och handlade.
Först stannade vi på barnenshus och köpte lite saker till söndagens kalas sen bar det av till coop, fick tag på det mesta av det jag inte handlade igår.
Det fick bli färdig mat som vi hade i frysen, ingen av oss orkade laga mat. Tur att man göra storkok ibland.
efter maten fickade jag och Jennifer och åt semla, Magnus fick smaka en lite bit.
Sen har jag och Jennifer bakat mer kakor till kalaset på söndag, imorgon ska vi garnera kakorna så dom blir fina. Hittade några recept till som jag tror att vi ska göra på söndag efter barnkalaset eller söndag förmiddag. Fick en Muffins receptbok i julklapp och det fanns många recept och så fina bilder på allt, väldigt inspirerande.
Nu har vi tittat på film och borde väl lägga mig nu men måste nog fixa lite innan.
Imorgon ska det städas och sen börjar Jennifers dans så en sväng till Täby blir det också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela