Ny vecka igen

Publicerad 2010-06-14 12:21:19 i Allmänt

Helgen gick snabt, men den har varit väldigt trevlig.
Landet fredag-lördag, tyvärr så regnade det så vi blev mest inne. Vi blev bjudna på jätte god mat, både till middag på fredagen och lunch på lördagen innan vi behövde åka igen.
Hoppas på att solen kommer tillbaka och att vi kan komma ut till landet lite mera och då kunna vara ute i solen. Blir lite roligare då, finns inte så mycket att göra inne.

I lördags fylde min kusin Ida år så vi åkte dit och fikade, presenten blev en biljett till DIF-AIK i oktober med mig :)
Efter fikat så åkte vi hem till mamma, var nyfiken på hennes nya lägenhet. Det ser ut att bli jätte fint när allting är färigt. Hon har inte hunnit köpa alla möbler än så än så länge kan hon inte heller packa upp alla kartonger.
Vi blev kvar och åt pizza, kom hem sent och då fastnade vi i soffan och tittade på film.
Jag, mamma och mina systrar var på Ikea en sväng igår och då hittade vi nog det mesta som hon behövde, bara soffa kvar. Imorgon ska jag hjälpa henne att hämta utemöbler till balkongen från plantagen, jag är väl inte till sån stor bärhjälp men jag har stor bil.

Hade alldeles för ont igår, för mycket bilkörning under helgen och så sov jag tokigt natten till söndag. Blev hemma igår kväll, vilade och blev faktiskt lite bättre i nacken :)

Idag var det iallfall jobb som gällde, började 6.30 imorse. Men det är ganska skönt för sen har jag hela dagen ledig då jag bara jobbar 4 timmars pass.
Har suttit och pluggat lite, tog en paus nu men ska snart återgå till IATA böckerna igen. Ska till Eskilstuna nästa vecka och då måste jag ha hunnit läsa ut boken jag håller på med nu. Gärna hunnit titta lite i nästa bok också innan dess.
Fick precis ett samtal från en resebyrå som jag varit i kontakt med, bokat in ett möte i slutet av Juli. Hoppas att det kan leda till en praktik/arbetsträning, är verkligen jätte svårt att få en plats på resebyråerna nu.
Jag vill ju arbeta på en resebyrå sen när jag ska börja arbeta så det skulle verkligen vara en STOR försin första del att ha praktik där innan jag ska söka jobb... eller om det kan leda till en anställning.


Ikväll har Jennifer sin första dag på simskolan :) Hon har verkligen längtat.
Blir 2 veckors intensivkurs, 5 dagar den här veckan och 4 dagar nästa vecka.


Nu ska jag återgå till böckerna. 



Kommentarer

Postat av: emma

Publicerad 2010-06-28 10:11:01

Har tagit nya tag med mat och dryck så nu är allt igång gen men vi kör tillägg på nätterna så vi får några timmars mer sömn. Att amma gör mig glad så var inte beredd att ge upp riktigt än men börjar det krångla mer / igen så kommer jag överväga att ge upp :-P Hoppas du får en trevlig dag.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nettan

Hej Välkomna hit till min blogg! Jeanette heter jag och är 25 år, bor Norr om Stockholm i Upplands Väsby. Har tillsammans med min sambo Magnus två barn, Jennifer 7 år och Hampus 4 år. Familjen är i fokus här i bloggen, allt vad det innebär med 2 underbara, busiga och härliga barn.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela